۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۵

ایرنا نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دولت چین را تهدید کرد که چنانچه در واکنش به سیاست‌های تجاری جدید کاخ سفید، اقدامی تلافی‌جویانه انجام دهد، تعرفه‌ واردات 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی را 10 درصد افزایش خواهد داد.

به گزارش تارنمای خبری گاردین، این جدیدترین اظهارنظر یک مقام‌ آمریکایی در جنگ لفظی هفته‌های گذشته با دولت چین است.
ترامپ اخیرا دستور افزایش 25 درصدی تعرفه‌های برخی کالاهای وارداتی از چین را صادر کرده بود؛ اقدامی که به سرعت با طرح مقابله‌جویانه پکن همراه شد.

وی روز دوشنبه در واکنش به تداوم این جنگ تجاری میان دو طرف، با صدور بیانیه‌ای نوشت: چین به جای تغییر سیاست‌های خود، اقدام به تهدید شرکت‌ها، کارگران و کشاورزان آمریکایی کرده است که هیچ کار اشتباهی انجام نداده ‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: اگر این کشور سیاست‌های خود را تغییر ندهد و تعرفه‌های جدید بر محصولات آمریکایی وضع کند، تعرفه‌های گفته شده (روی محصولات چینی) اعمال خواهد شد.

پکن به تازگی در واکنش به افزایش تعرفه‌ واردات محصولات چینی در آمریکا، تهدید کرده بود که در اقدامی مشابه، هزینه‌های گمرکی روی 34 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی وارداتی را افزایش می‌دهد.

براساس آخرین آمار منتشر شده، کسری تجاری آمریکا با چین در سال 2017 نزدیک به 375 میلیارد دلار بوده؛ موضوعی که ترامپ بارها از آن به عنوان دلیلی برای تغییر سیاست های تجاری کاخ سفید یاد کرده است.

وی از زمان رقابت‌های انتخاباتی تاکنون، بارها به روابط تجاری آمریکا با چین خرده گرفته و منتقدان سرسخت سیاست‌های اقتصادی این کشور را به سمت‌های مهمی در وزارت بازرگانی و دفتر نمایندگی آمریکا در امور تجاری گماشته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =