مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،علی آشتاب با اشاره به سیاستهای دولت در ایجاد اشتغال اظهار کرد: در اجرای ماده 71 قانون برنامه ششم کارفرمایانی که با حفظ اشتغال موجود از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مقطع کارشناسی یا بالاتر اقدام به جذب نیروی جدید کنند از معافیت بیمه‌ای سهم کارفرما به مدت دو سال برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: این کار مشوق بسیار خوبی در بین کارفرمایان با هدف جذب نیروی کار تحصیل‌کرده در بنگاه‌های اقتصادی است

آشتاب تصریح کرد: اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز در استان ممنوع بوده و بازرسان کار ما با اعمال نظارت و بازرسی دقیق مانع از اشتغال این افراد می‌شوند و با کارفرمایان متخلف هم برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تأکید کرد: اگر فرصت شغلی در استان فراهم باشد، متعلق به نیروی کار داخلی است و این فرصت نباید در اختیار اتباع خارجی غیرمجاز قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به طور جد پیگیری کرده‌ و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط بتوانیم آن را به خوبی اجرا کنیم.

آشتاب افزود: این طرح فرصت بسیار خوبی برای ارتقای مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و پیوند خوبی بین نیروی کار با بنگاه اقتصادی بوده و هم مشوق خوبی برای کارفرماست که بتواند قیمت تمام شده کالا را کاهش دهد، چون حق‌الزحمه و بیمه آن توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌شود و مشمول قانون کار نیست و از همه مهم‌تر بعد از دوره کارورزی اگر یک بنگاه اقدام به جذب نیروی کار کند تا دو سال از حق بیم کارفرما معاف است

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =