۱۱ نفر
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۶

مهر نوشت: واحد تحقیقات هوش مصنوعی گوگل به تازگی موفق به ابداع الگوریتمی شده که می‌تواند خطراتی که سلامت انسان را تهدید می‌کند با دقت بالایی پیشگویی کند.

از جمله شاخص‌هایی که توسط این هوش مصنوعی قابل پیش بینی است، آن است که احتمال مرگ بیماران بستری در بیمارستان تا چه حدی است.

این ابزارهوش مصنوعی با بررسی و تجزیه وتحلیل انبوهی از اطلاعات مربوط به بیماران صرفه جویی قابل توجهی در وقت و هزینه‌های پزشکی به عمل می‌آورد و حتی می‌تواند یادداشت‌های موجود در فایل‌های پی دی اف را قرائت کند و در نهایت پیشگویی‌های سریع و دقیقی در مورد احتمال زنده بودن بیماران به عمل آورد.

در یک بررسی آزمایشی پزشکان بر مبنای اطلاعات موجود در رایانه‌های یک بیمارستان و عکس‌های رادیولوژی پیش بینی کردند احتمال مرگ یک زن مبتلا به بیماری سرطان سینه که آب به درون ریه هایش نیز نفوذ کرده بود تنها ۹.۳ درصد است. اما هوش مصنوعی گوگل با بررسی ۱۷۵ هزار منبع اطلاعاتی به این نتیجه رسید که احتمال مرگ وی بیشتر و برابر با ۱۹.۹ درصد است. این زن چند روز بعد فوت کرد.

تحلیل گران می‌گویند طراحی این الگوریتم هوش مصنوعی توسط گوگل نشانه تلاش‌های این شرکت برای حضور جدی‌تر در حوزه بهداشت و درمان است. هر چند در زمینه حفظ امنیت و حریم شخصی افرادی که از این نوع سیستم‌ها استفاده می‌کنند، نگرانی‌های جدی وجود دارد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =