جواد جهانگیرزاده

 

 

  جواد جهانگیرزاده :هرآن چیزی که موجب آزردگی خاطر هموطنان ایرانی ووارد شدن لطمه به شخصیت ملی ایرانیان می زند . محکوم است و نباید اجازه داد که این روند ادامه پیدا کند . دولت نیز باید در راستای حراست از شخصیت ملی آحاد مردم به عنوان نماینده شایسته ملت اقدامات لازم را انجام دهد .کشورامارات در سالهای اخیراز جمله کشورها و حکومتهایی بوده است که به ایران از زوایای مختلف بی حرمتی کرده است . کشوری که پیشرفت و توسعه اقتصادی خود را مدیون ایرانیان است و رشد اقتصادی اش طی این سالها به سبب سرمایه گذاری هایی است که ایرانیان در این محدوده انجام داده اند . حال امارات تبدیل به کشور ثروتمندی گشته که می تواند هر اقدام و ادعایی را داشته باشد . ادعاهای بی تدبیر و خارج از شئون برخی از مقامات اماراتی نسبت به ایران قابل پذیرش نبوده و نیست و مسئولان ایرانی را در صدد برخورد جدی تری برآورد .

در حالی که با سفر ایرانیان و اقامت ایرانیان در این کشور سرمایه زیادی به امارات وارد می شود ودائما ایرانیان پولهای خود را برای خرید کالا به این کشور می برند اما باز هم ارزش و منزلت مسافرین ایرانی و گردشگران آنگونه که شایسته است حفظ نمی شود . این در حالیست که اماراتی ها خودشان بهتر ازهر کس دیگری می دانند که کشورشان از جمله کشورهایی است که نه از تاریخ و نه از پیشینه قابل توجهی بر خوردار است که بخواهند با تکیه بر‌آن به دیگر کشورها بی حرمتی کنند . گویی درک عمیقی از پیشینه خود ندارند .

عده ای از مردم ایران که برای سیاحت و عده ای از مردم برای اقامت سرمایه های خود را وارد این کشور کرده اند در حالی که آنها به جای قدر دانی و ایجاد امکانات بیشتر با ایرانیان رفتارهای غیر معقول انجام دادند و ایرانیان را در جوامع بین المللی بی حرمت کردند . گرچه ایران تمایل به افزایش ارتباطات بین المللی دارد . اما این نباید مانع از حفظ شخصیت ملی ما شود . اماراتی ها همه روزه مهمان های زیادی را از ایران برای سیاحت در کشور خود می دیدند اما از رفتار میزبانی بی اطلاع بودند .

 ما درماه های پیش شاهد بازرسی های نامناسب و بر خورنده آنها با مسافرین ایرانی به ویژه زنان ایرانی بودیم . برخورد نامناسب اماراتی ها با اتباع ایرانی یک عقده و حسادت و کینه دیرینه را نمایان کرد که نشان از همفکری این کشور با دشمنان ما داشت .وقتی مسئولان ایرانی این رفتار را ملاحظه می کنند و این بغض و کینه را نسبت به ایرانیان می بینند .در صدد بر می آیند تا جلوی بهره وری ها بی حد این کشور را بگیرند .

 در بررسی این کینه بر افروزی اماراتی ها می رسیم به برخی از قدرتهای فرامنطقه ای که برای رسیدن به اهداف و پیشبرد سیاسی شان این کشور را دستاویز اهداف خود کرده اند . ایرانیان هم نباید گمان کنند که جایی برای گردشگری وجود ندارد . باید با مسئولان همراه بود برای حفظ شخصیت ملی . برخورد جدی با امارات می تواند در روابط اعتدال ایجاد کند .

دکترای جامعه شناسی عضو کمیسیون امنیت ملی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 78653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =