جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، این نهاد را نمادی از حس متراکم مقاومت ملی دانست و گفت: قدرت عمل سپاه در همه عرصه‌ها یک قدرت خطرآفرین برای دشمنان و بسیار تعیین کننده برای کشور است و ما با یک اشراف اطلاعاتی نیرومند و یک دکترین عملیاتی و تاکتیکی نامتقارن، بر تمام مولفه‌های استراتژی دشمن مسلط هستیم.

به گزارش ایسنا سردار سرتیپ حسین سلامی در بخشی از یک گفت‌وگو درباره ویژگی‌های منحصر به فرد و انعطاف‌پذیر سپاه پاسداران افزود: سپاه دقیقا همانند یک نهر جاری است که همیشه وقتی به مانعی بر می‌خورد از حرکت نمی‌ایستد و به طور طبیعی شکل شرایط موجود را به خود می‌گیرد و این ویژگی باعث شده است نه یک سازمان ثابت، بلکه یک سازمان پویا، یادگیرنده و نوشونده باشد و متناسب با اقتضائات هر صحنه عکس‌ا‌لعمل مناسب داشته باشد. 

وی حضور سپاه در عرصه سازندگی را هم معلول همین ویژگی منحصر به فرد سپاه دانست و گفت: انگیزه ما در سپاه این است که کشور باید همه بندهای تعلق و وابستگی به بیگانه را از بین ببرد و به همین دلیل قرارگاه سازندگی قصد دارد جایگزین شرکت‌های بیگانه‌ای شود که جز انحصار فناوری و خروج ثروت ملی برای ما فایده‌ای ندارند. 

وی درباره علت هجمه دشمنان و تبلغات سوء آنان اظهار کرد: تبلیغات وسیعی از هدف بیگانگان و آنان که در داخل پژواک صدای بیگانه هستند، صورت می‌گیرد مبنی بر این‌که سپاه در حال تبدیل شدن به یک موجود اقتصادی است. در حالی که سپاه دقیقاً آن بخش از توان مهندسی خود را که فعلاً در عرصه دفاعی به آن نیاز ندارد برای توسعه سریع ملی به خدمت گرفته و هم‌اکنون انبوه پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سراسر کشور و نیز انجام پروژه‌های عظیم ملی با کیفیت بسیار بالا و قیمت‌های پایین گواه مدعای ماست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 78678

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =