روزنامه اعتماد نوشت:اخبار غیر‌رسمی در مورد تعاملات اعضای جامعه روحانیت نشان می‌دهد که اختلاف‌نظر دو طیف چپ و راست در این تشکل در انتخاب دبیرکل نمود پیدا کرده و مساله‌ساز شده است.

 طيف راست اين تشكل كه بعد از فوت آيت‌الله مهدوي كني، دبيركلي موحدي كرماني و دلخوري ناطق نوري و حسن روحاني تا حدي قدرت خود را از دست داده بود، تلاش كرد با انتخاب مصطفي پورمحمدي به عنوان دبيركل به روزهاي اوج بازگردد.

گمان مي‌شد كه تحولات اخير روح تازه‌اي به كالبد جامعه روحانيت بدمد و در طول زمان موجب ترميم روابط چهر‌ه‌هايي مثل ناطق نوري و حسن روحاني با اين تشكل شود. طيف چپ اما اين قدرت‌نمايي را نمي‌پذيرد و همين است كه شاهديم برخي اعضاي جامعه در روزهاي اخير سعي دارند زمين زير پاي دبيركل جديد را سست جلوه دهند.

آن‌طور كه در محافل سياسي شنيده مي‌شود، اين اظهارات با هماهنگي سيد‌ابراهيم رييسي بيان مي‌شود. گويا آقاي رييسي كه در جلسه انتخاب دبيركل حضور نداشته است اصلا از خروجي جلسه خرسند نبوده و بلافاصله براي اعلام اين نارضايتي عازم تهران شده است. او مي‌كوشد تا با همراهي همفكرانش در طيف چپ جامعه روحانيت مبارز از قدرت دبيركل يعني مصطفي پورمحمدي كاسته و همه تصميم‌گيري‌ها را به عهده شوراي مركزي گذارد.

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    1 0
    متاسفم