۶ هزار قاچاقچی موادمخدر دستگیر شدند/ افزایش کشف ۷۵ درصدی مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۷۵ درصد افزایش کشف مواد مخدر داشتیم و بیش از شش هزار قاچاقچی خرد، کلان و معتاد متهاجر در این ارتباط دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیش از ظهر امروز، بیش از ۴۰ تن انواع مواد مخدر و روانگردان به مناسبت روز جهانی مبارزه با قاچاق مواد مخدر در فضای بیرونی سالن حماسه ۲۵ آبان در اصفهان امحاء شد.

در این مراسم سردار مهدی معصوم بیگی اظهار داشت: بیش از ۷۵ درصد کشف تریاک در دنیا توسط ایران انجام می شود و ایران در خط مقدم مبارزه قرار دارد.

جهان؛ وامدار ایران در راه مبارزه با مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: بیش از ۲۹ هزار جانباز، مصدوم و مجروح، بیش از سه هزار و ۶۰۰ شهید و هزینه گزافی که ایران در این راه مصرف می کند دلیل وامداری جهان به ماست.

وی گفت: باید دستگاه های بین المللی بیش از گذشته در این زمینه ایفای نقش کنند و به جمهوری اسلامی در خط مقدم مبارزه کمک شود.

معصوم بیگی با بیان اینکه استان اصفهان در حوزه مقابله با مواد مخدر در میان هشت استان برتر کشور قرار داشت، تاکید کرد: در سال جاری بیش از ۱۱ تن مواد مخدر در استان کشف شد که جایگاه اصفهان را در رتبه چهار ارتقاء داد.

وی اضافه کرد: در این راستا بیش از ۷۵ درصد افزایش کشف داشتیم و بیش از شش هزار قاچاقچی خرد، کلان و معتاد متهاجر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ابراز داشت: همچنین دو هزار و ۲۰۰ منطقه در این ارتباط پاکسازی و ۴۲ باند توزیع شناسایی شد.

وی گفت: در سال جاری تجهیزات جدیدی مانند کوادکوپتر در راستای مبارزه با مواد مخدر استفاده و ایستگاه های بازرسی به ایکس ری مجهز شد.

مبارزه با مواد مخدر باید به شکل کار ویژه همگانی تعریف شود

معصوم بیگی تصریح کرد: اگر مواد مخدر را به عنوان ابرآسیب اجتماعی و همگانی بپذیریم حضور در این بخش باید به شکل کار ویژه همگانی تعریف شود و تمامی نهادها در راستای مبارزه با آن با هم همکاری کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =