ایسنا گزارش داد: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، صوتی و تصویری کرج در خصوص اینکه آیا در کرج هم مانند تهران فروشندگان لوازم خانگی از فروش اجناس خودداری می‌کنند گفت: در هیچ کدام از فروشگاه‌های کرج شاهد چنین تخلفی نبوده‌ایم.

بازار لوازم‌خانگی از اردیبهشت ماه با حاشیه‌های افزایش غیرقانونی قیمت همراه بوده که یکی از دلایل آن از سوی فروشندگان، افزایش نرخ دلار و نوسانات بازار ارز مطرح می‌شد؛ این درحالی است که با اعلام لیست شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی از سوی بانک مرکزی مشخص شد بیش از ۴۳میلیون یورو از طرف دولت به ۲۳۰شرکت واردکننده برای واردات بیش از ۱۵ قلم لوازم خانگی ارز اختصاص داده شده و به غیر از یخچال، فریزر، اجاق گاز و لباسشویی اقلامی همچون تستر، فر، اتو و ماشین ظرفشویی هم ارز دولتی برای واردات گرفته‌اند، پس دلیلی برای افزایش قیمت این کالاهای وارداتی وجود ندارد.

حال جدا از این افزایش قیمت، بازار پایتخت که تاثیر زیادی بر بازار لوازم خانگی کرج و سایر مناطق کشور دارد شاهد تخلف جدیدی است؛ نفروختن جنس!

اسدالله غلامرضایی، از رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کرج گفت: در 40 روز گذشته شاهد حتی یک مورد نفروختن جنس توسط صنف فروشندگان لوازم خانگی نبوده‌ایم و اکنون نیز فروش کالا در بازار کرج ادامه دارد.

غلامرضایی در خصوص اینکه آیا مشخص است که چه میزان از 43 میلیون یورو ارز دولتی اختصاص داده شده به واردات لوازم خانگی به استان البرز و کلانشهر کرج اختصاص یافته است؛ توضیح داد: این موضوع اگر هم بخواهد مشخص شود باید توسط اتحادیه کشوری انجام شود ضمن اینکه 90 درصد لوازم خانگی استان البرز از طریق عمده‌فروشی‌های تهران تأمین می‌شود.

وی در پاسخ به علت فروش لوازم خانگی به نرخ آزاد توسط برخی فروشگاه‌ها نیز اظهار کرد: در بحث گرانی دو نوع خاص و عام می‌توان در نظر گرفت؛ در گرانی عام قیمت‌ها تحت تاثیر مسائلی همچون حامل‌های انرژی، دستمزد کارگران، مالیات و ... است که در این زمینه همچون سایر اصناف، صنف لوازم خانگی هم گرانی داشته است.

غلامرضایی ادامه داد: اما تاثیر ارز و نوسانات آن در گرانی به عنوان موضوعی خاص مطرح می‌شود؛ اینکه مواردی از گران‌فروشی به نرخ آزاد با دریافت ارز دولتی وجود دارد را باید در سطح همان شرکت‌های ارز گیرنده جست و جو کرد و منبع تخلف را در آن دید نه بازار، چون در بازار کسی اینگونه تخلف نمی‌کند و گرانی نامتعارف خیلی زود مشخص می‌شود و مشتری خرید نخواهد کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کرج گفت: در هر حال با وجود همه اینها می‌توان بازار لوازم خانگی کرج را طبیعی و قیمت‌ها را ملایم و عادی دانست که براساس بازار پیش می‌رود.

 

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =