آریا نوشت:

حوزه هنری امسال با 4 فیلم در یازدهمین جشنواره فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس حضور دارد. این فیلم‌ها شامل «فرزند خاک» و «بیداری رویاها» ساخته محمدعلی باشه آهنگر، «شب بخیر فرمانده» ساخته انسیه شاه حسینی و «زخم شانه حوا» کاری از حسین قناعت است.

«فرزند خاک» محصول سال 1386 است و در خلاصه داستان آن آمده در پس روزهای تار انتظار، مینا یافته که مسافر گمشده‌اش در دیاری غریب چشم به راه اوست و ... .

فیلمنامه «فرزند خاک» توسط محمدرضا گوهری نوشته شده و شبنم مقدمی، مهتاب نصیرپور، قاسم زارع و حمید ابراهیمی از جمله بازیگران آن هستند. این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (مهتاب نصیرپور) از بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر 1386 شد. همچنین تندیس بهترین بازیگر (مهتاب نصیرپور) از دومین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی  1387 را نیز بدست آورد و نیز برنده تندیس بهترین کارگردانی (محمدعلی باشه آهنگر) از دومین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی  1387  شد.

«بیداری رویاها» محصول سال 1388 است. فیلمنامه این اثر را نیز محمدرضا گوهری نوشته و در خلاصه آن آمده پس از اعلام خبر اسارت و شهادت ایوب - همسر رخشانه ـ  او به خاطر فرزند دو ساله‌اش رضایت می‌دهد تا با برادر ایوب ازدواج کند.

امین حیایی، هنگامه قاضیانی، امیرحسین آرمان، رز رضوی، حمید فرخ‌نژاد و سارا خوئینی‌ها از جمله بازیگران «بیداری رویاها» هستند. امین حیایی در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای بازی در این فیلم کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و وحید مقدسی برای فیلم «بیداری رویاها» سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری را دریافت کرد.

فیلم «زخم شانه حوا» محصول سال 1388 به نویسندگی و کارگردانی حسین قناعت است. در خلاصه داستان آن آمده است که در اسطوره ایرانی، زن «زهره» است و «زهره» نگاهبان آتش خانه! یعنی زن به جامعه ایرانی، از تاریخ اسطوره تا واقعیت جاری، به جان ایران، گرما و زندگی داده است.... .

آهو خردمند، حسین عابدینی، سحر دولتشاهی، زهیر یاری، سلیمه رنگزن، مالک سراج، مرتضی زارع، محمودرضا قدیریان و فرزاد حاتمیان از جمله بازیگرانی بودن که دراین اثر ایفای نقش کرده‌اند. «زخم شانه حوا» نیز سال گذشته در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور داشت.

«شب بخیر فرمانده» محصول سال 1384 است و داستان آن درباره یک خبرنگار جنگی است که در هنگام عملیات از بقیه جدا افتاده، راه را گم می‌کند. نویسندگی و کارگردانی این فیلم را انسیه شاه حسینی به عهده داشته است. لادن مستوفی، عصمت رضاپور، محمد مختاری و محمود قادسی بازیگرانی هستند که دراین اثر سینمایی نقش آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «شب بخیر فرمانده» ساخته انسیه شاه‌حسینی در دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوالالامپور در مالزی نمایش داده شد و همچنین در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز حضور داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 78790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =