برخی منابع آگاه خبر دادند که سفارت عربستان در یمن و سازمان جاسوسی آن به دنبال ایجاد جنگ قبیله‌ای در یمن برای اعمال فشار بر مبارزان الحوثی هستند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری نهرین نت، منابع مخالف دولت یمن اعلام کردند که کارشناسان مسایل این کشور اطلاعاتی را در دست دارند که نشان می‌دهد سازمان جاسوسی عربستان سعودی و سفارت این کشور در یمن نقش بزرگی در برپایی فتنه‌های داخلی علیه مبارزان الحوثی دارند.


بر اساس این گزارش مزدوران سازمان جاسوسی عربستان در یمن با برقراری ارتباط مستقیم با سران قبایل مختلف یمن سعی دارند تا آنها را با پول و سلاح مجهز کرده و جبهه‌های درگیری جدیدی را علیه مبارزان شیعه الحوثی باز کنند.


این منابع تاکید کردند که دولت عربستان با این اقدام به دنبال ایجاد ناامنی و جلوگیری از ثبات و آرامش در مناطق شیعه نشین حامی الحوثی است.
این منابع که در واشنگتن ساکن هستند، به نهرین‌نت گفتند که درگیری‌هایی که در شمال منطقه حرف سفیان و الزعله و المدائن روی می‌دهد، نشان می‌دهد که قبایل این منطقه مقادیر فراوانی سلاح دریافت کرده‌اند که قبلا آنها را در اختیار نداشتند.


بر اساس این گزارش استفاده از مقدار بالای موشک‌ها و توپ‌ها و سلاح‌های متوسط علیه الحوثی نشان می‌دهد که توان نظامی آن‌ها به شدت افزایش یافته است.


این قبیله‌ها که در همسایگی حوثی‌ها قرار دارند، بعد از ناتوانی دولت یمن در تسلط بر حوثی‌ها به شبه نظامیان حامی دولت تبدیل شدند و با نیروهای مبارز شیعه در یمن وارد درگیری شدند، از سوی دیگر دولت مرکزی نیز به بهانه این درگیری‌ها مواضع شیعیان الحوثی را با گلوله‌های توپ و موشک‌های سنگین هدف حمله قرار داد.


نیروهای سازمان جاسوسی عربستان سعودی بعد از اعلام آتش‌بس میان مبارزان الحوثی و دولت یمن با احضار سران قبایل مختلف اطراف محل استقرار حوثی‌ها امکانات مالی فراوانی به آنها داد و آنها را به مبارزه با جنبش الحوثی تحریک کرد.


این منابع وجود نگرانی سعودی‌ها از بروز جنگ هفتم میان الحوثی و دولت یمن را بی‌اساس دانسته و تاکید کردند که اطلاعات عربستان به دنبال تبدیل جنگ حوثی‌ها با دولت به جنگ قبیله‌ای است تا از این طریق بتواند ضربه محکمی به حوثی‌ها بزند، چون قبایل اطراف در اعمال فشار بر حوثی‌ها موفق‌تر عمل می کنند.


به گفته این منابع کسانی که از نگرانی‌ سعودی‌ها درباره بروز جنگ سخن می‌گویند، روش‌های این کشور در تعامل با اوضاع داخلی یمن را نمی‌دانند و واقعیت‌ها را نادیده می‌گیرند.


آنها ادامه دادند، واقعیت‌های موجود نشان می‌دهد که سفارت عربستان در یمن نیز در راستای این سیاست تحرکات گسترده‌ای را در داخل خاک یمن انجام می‌دهد و پول فراوانی را برای فتنه‌انگیزی و ایجاد جنگ داخلی در یمن به کار می‌بندد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 78796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =