ایسنا نوشت: همزمان با بالا گرفتن بحث مهاجرتی در واشنگتن، ارتش آمریکا اخراج برخی از نیروهای مهاجر جذب‌ شده را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اخراج نیروهای ذخیره و جذب شده را که با برنامه استخدامی سال ۲۰۰۲ در دوران ریاست جمهوری جورج بوش وارد شده بودند، آغاز کرده است.

هدف این برنامه موسوم به ماونی (ورود نیروهای حیاتی به ارتش برای منافع ملی) جذب متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و انفرادی با دانش در یکی از ۴۴ زبان خارجی برای تقویت اعضای ارتش آمریکا بوده است.

این طرح بعدا از یک برنامه ویژه تا به رسمیت شناختن اعضای متولد خارج ارتش آمریکا پیش رفت و مسیر کسب شهروندی را هموار کرد. طبق این برنامه، اعضای جدید تنها به یک "خدمت شرافتمندانه" در ارتش نیاز داشتند تا وارد روند بومی‌سازی شوند و یک فرد می‌توانست تنها پس از مدت کوتاهی وارد این مرحله شود.

روزنامه "استارز اند استریپز" پنجم ژوئیه گزارش داد، طبق اظهارات یک وکیل مهاجرتی از آلاسکا که به شکل‌گیری برنامه ماونی کمک کرد، ده‌ها نیروی مهاجر قانونی به صورت غیر منتظره طی هفته‌های اخیر از ارتش اخراج شدند. افرادی که کارت سبز، وضعیت پناهجویی یا مهاجرتی یا روادید غیر مهاجرتی برای دست‌کم دو سال داشتند، مجاز برای شرکت در برنامه ماونی بودند. 

طبق گزارش‌ها، ارتش آمریکا آموزش اولیه برای برخی از این افراد را به تاخیر انداخته بود تا این افراد نتوانند دیگر از وضعیت ویژه ماونی برای کسب تابعیت اقدام کنند. به گفته مارگارت استاک، وکیل مهاجرتی از آلاسکا مهاجران از ۱۷۷۶ در ارتش آمریکا خدمت کردند. او افزود: ما نمی‌توانستیم بدون مهاجران در قیام پیروز شویم و امروز هم نمی‌توانیم بدون مهاجران در جنگ جهانی علیه تروریسم پیروز شویم.  

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =