آیت الله سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، معتقد است نظر رهبر انقلاب درباره التزام به ولایت فقیه، دایره ملتزمان به این اصل را گسترده تر می کند.

به گزارش «فردا» در پی پاسخ رهبر معظم انقلاب به یک استفتاء در خصوص التزام به ولایت فقیه، رسانه های بیگانه با تعابیر و برداشت های خاص خود که اتفاقا از اصل موضوع بسیار دور بود، شروع به جوسازی علیه اصل ولایت فقیه و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای کردند.در واکنش به این شبهه افکنی های بیگانگان، آیت الله سید محمد غروی از اساتید حوزه علمیه به بیان توضیحاتی در باره این استفتاء پرداخت.

 اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید.

  •  این تعریف از ولایت فقیه و چگونگی التزام به آن چیز تازه ای نیست. در کتاب و فرمایشات امام(ره) هم آمده که ولایت فقیه شعبه ای از ولایت رسول الله (ص) است. یا به تعبیر دیگر شعاعی دیگر از ولایت ائمه است. چرا که خود این بزرگواران در زمان غیبت به فقیه جامع الشرایط ارجاع داده اند.
  •  التزام داشتن به ولی فقیه هم به معنای این است که بلاخره یک انسان باید به قوانین حکومتی و الزامات حکومت دینی که یک فقیه جامع الشرایط بر آن حاکم است، التزام داشته باشد. این چیز تازه ای نیست ولی رسانه های خارجی و ضد انقلاب و یک عده ای که همیشه روی سخنرانی ها، استفتائات و پاسخ ها کار می کنند، از این سوژه ها سوء استفاده می کنند و در داخل هم ممکن است برخی ناآگاهانه تحلیل های بی پایه انجام دهند.
  •  آنچه ایشان فرموده اند، حداقل التزام به ولایت فقیه است. یعنی دیگر به اعتقاد قلبی افرادی که در جامعه زندگی می کنند، کار ندارد، همین که آن فرد در چارچوب نظام و قوانین باشد و احکام حکومتی را رعایت کند، اصل بر التزام او از ولایت فقیه است.
  • این یک نگاه وسیع است. وسیع تر از نگاه تنگ نظرانه ای که ممکن است برخی داشته باشند. این پائین ترین سطح و حد برای التزام به ولایت فقیه است که می شود گفت از عهده هر کسی بر می آید. یعنی این التزام التزام حداقلی است.
  • جذب حداکثری و دفع حداقلی در راستای همین برداشت و نگاه نسبت به التزام به ولایت فقیه است. بر این اساس کسی که انقلاب و نظام را قبول داشته باشد و احکام حکومتی را بپذیرد، به ولایت فقیه التزام دارد.
  • این حدنساب حداقلی باعث می شود که دایره شمول ملتزمان به ولایت فقیه بسیار گسترده و وسیع شود. این یعنی افزودن به ملتزمان یا همان جذب حداکثری.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 78866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =