او یک استثناست. یک اصولگرای ویژه. مردی که حقش را می گیرد حتی اگر به زور دعوا باشد. حتی اگر هیچ کس دوستش نداشته باشد و عامه او را نماد تبعیض و بی عدالتی دولتی در ورزش بدانند چه روزی که سرمربی تیم ملی شد و چه حالا که مربی سایپا شده است.این محمد مایلی کهن است که یکتنه می تازد و هیچ کس نیست که از تیغ انتقادش در امان باشد.

 محمد مایلی کهن که خیلی مشکوک و ناگهانی پس از دیداری اتفاقی با محمود احمدی نژاد در نمایشگاه مطبوعلات درحالی که یکسالی بود از سوی  سازمان ورزش دولت نهم منزوی شده بود وحتی او را بازنشسته کردند تا دیگر مجبور نباشند هر روز شاهد حضورش در دفتر کارش در سازمان تربیت بدنی باشند ، سرمربیگری سایپا را بر عهده گرفت. تیمی که زیر یوق علی دایی سرمربی مقتدر و با نفوذ تیم ملی بود . اینگونه مایلی کهن برای دایی که در دادگاه توانسته بود او را محکوم کند و حکم ممنوع المصاحبه ای اش را بگیرد ، در زمین خودش شکست داد. حاجی مایلی ، این مرد استثنایی بی آنکه هراسی به دل راه دهد پس از موفقیت نسبی در اولین مسابقه ای که روی نمکت سایپا نشست بی محابا سخن گفت بی آنکه ترسی از حکم دادگاه داشته باشد. او دوباره مصاحبه کرد و رسانه ها حرفهایش را منعکس کردند درحالی که گفته می شد ، معاونت مطبوعات داخلی ارشاد در نامه ای به رسانه ها خواسته بود که از مایلی کهن مصاحبه ای چاپ نشود.
 او که همیشه خشمگین می شود از اینکه کسی بگوید بر اساس لابی های سیاسی ، مقامی را بدست آورده است ، اول از همه حرفی زد که کسی نتواند او را متهم کند که برای بازگشت به سایپا با رئیس جمهور لابی کرده است؛« با توجه به سوابقم در ورزش و تحصیلاتم که مرتبط با این رشته است ،ریاست سازمان تربیت بدنی کمترین پست برای من است. » مایلی کهن که در روزهای انتخابات 1384 برای ریاست جمهوری یکی از همراهان رئیس جمهور بود ، اینگونه این حقیقت را فریاد می کند که او در دولت نهم به آنچه حقش بوده ، نرسیده است.
 حاجی کنفرانس را با برخوردی صمیمی با رسانه ها آغاز کرد. برخوردی هیچ نشانی با روزی که سال ها قبل برای زدن یک خبرنگار از فنس ورزشگاه بالا رفت نداشت ، یا آن روز که دو خبرنگار سرشاناس را در تمرین تیم ملی زیر مشت و لگد گرفت؛« از رسانه ها تشکر می کنم زیرا در مدتی که در فوتبال حضور نداشتم مصاحبه های خوبی از من منتشر کردند که همه آنها حرف خودم بود .هر چند برخی در ایران مصاحبه می کنند و حتی مصاحبه تلویزیونی را 10دقیقه بعد تکذیب می کنند اما من این گونه نیستم. » این اولین بار بود که کسی از رسانه ها تشکر می کرد و ما هم برای این صدق گفتار مایلی کهن را که بسیاری از عقایدش را نمی پسندیم ، می ستاییم.
 مایلی کهن درباره سایپا گفت:« فقط سه جلسه با این تیم تمرین کرده ام و و مشکلات تیم را متوجه شدم. این تیم از نظر بدنی مشکل دارد و در دیدار با پرسپولیس نیز در نیمه اول بازی برابری را به نمایش گذاشتیم اما در نیمه دوم به دلیل ضعف بدنی دچار مشکل شدیم . باید با این تیم کار بیشتری انجام شود. البته جا دارد از رضا فروزانی و مربیان گذشته این تیم تشکر کنم. »
 سرمربی سایپا در خصوص داوری مسابقه گفت:« گل پرسپولیس کاملا آفساید بود. تیم ما از نحوه قضاوت تیم داوری این مسابقه متضرر شد.البته در فوتبال ما شرایط عجیب و غریب است .در نیم فصل تمام دنیا مسابقات تعطیل می شود اما در فوتبال ما این گونه نیست. »
 او درباره ممنوع المصاحبه بودن خودش هم گفت:« خبرنگاران از من سوال می کنند و من هم جواب می دهم آنها می توانند این کار را نکنند.من برای گفتن یک تاتی تاتی مورد مواخذه قرار گرفتم.
  اما بخش حساس و زیبای این کنفرانس جایی بود که یکی از حاضرین بحث توصیه رئیس جمهور را برای بازگشتش به فوتبال مطرح کرد؛« در نشست خبری پس از مسابقه باید فقط در مورد مسابقه صحبت کرد و این جا محلی نیست که در مورد رئیس جمهوری محترم صحبت کرد. ایشان باید به مشکلات بزرگتر رسیدگی کنند. من 14 سال مربیگری کرده ام ودر بیش از 50 مسابقه روی نیمکت تیم ها به عنوان سرمربی نشسته ام. با علی پروین بهترین نتایج را در پرسپولیس گرفته ام و با توجه به سوابقم ریاست سازمان تربیت بدنی کمترین پست برای من است. من به حقم در این ورزش نرسیدم و خیلی ها روی صندلی ای نشسته اند که هیچ آشنایی با فضای کارش نداشتند. من برای کار در فوتبال نیازی به توصیه ندارم.» او چند ماه قبل وقتی با خبرنگار هفته نامه شهروند امروز بر سر گزارشی که درباره اتفاقات باشگاه فولاد خوزستان سخن می گفت و اعتراض می کرد به مطالبی که متهمش کرده بود به زد وبند برای رسیدن به مربیگری تیم فولاد ، گفت:« مردم تا دو سال قبل احمدی نژاد را نمی شناختند اما 30 سال است که من محمد مایلی کهن هستم و همه می شناسنندم پس نیازی ندارم که برای کار دار شدن در فوتبال با کسی لابی کنم. همه سعی می کنند تا نگذارند من به جایگاهی که حقم است در ورزش برسم.» این صدق گفتار محمد مایلی کهن همیشه قابل ستایش است هرچند که او و کارنامه اش بسیاری را نگران وضعیت سایپا در پایان فصل می کند. اگر او می گوید رئیس جمهور نقشی در آوردنش به سایپا نداشته است ، باید به گفته اش احترام گذاشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۸۷/۰۹/۲۱
    18 1
    آرزو بر جوانان عیب نیست!