۰ نفر
۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰

ایرنا نوشت: رسانه های پاکستان روز چهارشنبه در خبری اعلام کردند: آمار قربانیان حمله انتحاری شامگاه سه شنبه - دیشب- در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخواه به 20 کشته و 63 زخمی افزایش یافت.

هارون بلور کاندیدای حزب 'ملی عوامی ' پاکستان (ANP) شامگاه سه شنبه در گردهمایی انتخاباتی در شهر پیشاور پاکستان ترور شد.
بر اساس آخرین خبرها، در این حمله انتحاری، 20 تن از جمله کاندیدای حزب ملی عوامی پاکستان (ANP) کشته و 63 تن نیز زخمی شدند.
بمب گذار انتحاری در گردهمایی انتخاباتی حزب ملی عوامی (ANP) در شهر پیشاور حضور داشت که با انفجار خود در کنار خودروی 'هارون بلور'، کاندیدای این حزب را نیز ترور کرد.

بر اساس گزارش نیروهای یگان خنثی سازی بمب، حدود هشت تا 10 کیلوگرم ماده انفجاری در این عملیات تروریستی از سوی عامل انتحاری استفاده شده بود.

زخمی های حادثه شامگاه گذشته از سوی نیروهای امدادی به بیمارستان 'Lady Reading' شهر پیشاور منتقل شدند.

بر اساس آخرین تصمیم کمیسیون انتخابات (ECP)، با ترور این کاندیدا، انتخابات مجلس ایالتی در حوزه انتخاباتی KP-78 ایالت خیبرپختونخواه به تعویق افتاده و این انتخابات پس از انتخابات سراسری در سوم مردادماه جاری برگزار می شود.

به گزارش ایرنا سال 2012 نیز، یک بمب گذار انتحاری، مواد انفجاری حامل خود را در نشست حزب 'عوامی نشنل پارتی' پاکستان منفجر کرد که در آن حادثه علاوه بر 'بشیر احمد بلور' وزیر ارشد ایالت خیبرپختونخواه این کشور، پنج تن دیگر نیز کشته شدند.
هارون بلور، فرزند بشیر احمد بلور وزیر پیشین ایالت خیبرپختونخواه بود.

حزب عوامی (مردمی) ملی (نَشنَل عوامی پارتی) (ANP) پاکستان، حزب سیاسی چپگرای قومگرا در پاکستان است.
این حزب بیشتر در بین پشتون‌های استان شمال غربی مرزی، بلوچستان و مناطق عشایری، پنجاب غربی و نواحی شمال از شهرت برخوردار است.

مجمع مبارزه با تروریسم پاکستان (NACTA) روز دوشنبه اسامی 6 شخصیت از جمله عمران خان و پسر حافظ سعید را که ممکن است هنگام مبارزات انتخاباتی مورد هدف تروریست ها قرار گیرند اعلام کرد.

این شش شخصیت شامل عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف، اسفندیار ولی رئیس حزب ملی عوامی و امیر حیدر هوتی، آفات شیرپاؤ از حزب جمهوری وطن و اکرم درانی از رهبران جمعیت علمای اسلام شاخه (ف) و طلحه سعید پسر حافظ سعید می باشد.
تهدیدها علیه رهبری ارشد مسلم لیگ نواز نیز وجود دارد.

انتخابات سراسری پاکستان سوم مردادماه سال جاری برگزار می شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =