۰ نفر
۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
برگزیدگان جشنواره ایثار معرفی شدند

مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم ایثار با حضور مدیران ارشد صدا‌و‌سیما ، بنیاد شهید و امور ایثار‌گران ،نمایندگان ،سینماگران و خانواده‌های شهدا و ایثارگران روز گذشته در تالار ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این مراسم حجت الاسلام محمد حسن کاویانی راد معاون فرهنگی و امور اجتماعی ینیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس شورای سیاستگذاری دومین جشنواره ملی فیلم ایثار با خیرمقدم به حاضران و تبریک میلاد امام رضا (ع) به اهمیت افتخارات یک ملت و حفظ ارزش های غرورآفرینی که جامعه را پیوند می دهد پرداخته و توجه به ایثار اجتماعی را افق برنامه های بنیاد شهید در فعالیت ها و تولیدات هنری آن معرفی کرد.

در ادامه این مراسم از شخصیت اول چهار مستند راه یافته به جشنواره تجلیل شد. مادر شهید ویگن ، خانواده سرتیپ خلبان عتیقه‌چی، خانواده شهید عباسی و فرزند و همسر شهید باغبانی با حضور بر صحنه مورد تقدیر قرار گرفتند.

با آغاز مرحله اعلام نتایج و معرفی برگزیدگان جشنواره ، رزاق کریمی به عنوان نماینده هیات داوران روی صحنه حاضر شده و بیانیه هیات داوران را که حاوی تذکرات و پیشنهادهایی برای هنرمندان جوان بود را قرائت کرد.

در بخش مستند جایزه بهترین کارگردانی به رضا فرهمند برای مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» اهدا شد. بهترین تهیه کننده این بخش نیز مرتضی شعبانی برای فیلم مستند «کویرس وطن کوچک» من معرفی شد. بهترین فیلم مستند به انتخاب هیات داوران به «مرز مه آلود» به کارگردانی آتبین حسینی اهدا شد. بهترین تصویربرداری مستند را نیز مرتضی وطن دوست برای مستند «لوتوس» دریافت کرد.

در بخش داستانی جایزه بهترین کارگردانی به امیرعباس ربیعی کارگردان فیلم «ولد» رسید. جایزه بهترین تهیه کنندگی را حوزه هنری خراسان رضوی برای فیلم «باز هم سکوت» دریافت کرد. جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی این جشنواره را یوسف حاتمی کیا برای «ملاقات شیشه ای» از آن خود کرد.

در بخش 120 ثانیه ای جایزه اول به مرتضی علی میرزایی برای فیلم «تالار آبی» ، جایزه دوم به رضا آزادی برای فیلم «عبور» و جایزه سوم به سیدجواد هادی اصل برای فیلم «ته ته (گهواره)» اهدا شد.

در بخش نماهنگ اثر محمدمهدی فکریان با عنوان «آغوش امن» شناخته شد.نماهنگ «مدافع حرم» اثر فاطمه رضوان‌فر مورد تقدیر قرار گرفت.

جایزه بهترین پویانمایی را فیلم «آنتراکت» کار محمدرضا خردمندان دریافت کرد.

جوایز بخش فیلمنامه نیز به این شرح معرفی شدند که «آرایش نسبتا غلیظ» نوشته مسعود شعبانی جایزه اول ، «فرودگاه» نوشته محمد قاسم پور جایزه دوم و «قایق های کاغذی» نوشته محمدرضا خضری جایزه سوم را از آن خود کردند.

این مراسم با اجرای موسیقی سالار عقیلی و پخش تعدادی از فیلم های برگزیده در بخش های داستانی ، کوتاه ، نماهنگ و مستند و 120 ثانیه ای همراه بود .

241241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =