مردم از پاس کاری مشکلات بین چپ و راست خسته شده اند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با انتقاد از تعمیم تمامی مشکلات کنونی کشور به تحریم‌ها از دولت خواست تا دیر نشده برای ترمیم کابینه و مهار مشکلات معیشتی مردم باید اقدامات شایسته ای انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، اردشیر نوریان در نشست علنی امروز (چهار شنبه  3 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک امام رضا (ع) گفت: روز گذشته طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مصوب شد که جا دارد از نمایندگان قدردانی کنیم و امیدوارم دولتمردان پیام آن را به خوبی درک کرده باشند و این اتفاق نشان داد که در کشور به یک روحیه جدید مبتنی بر جوانگرایی و تلاش نیاز است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی،  خطاب به ملت ایران ادامه داد: در ایامی به سر می بریم که کشور عزیزمان ایران با دو تراکم روبرو است یک دسته از آن التهابات دورن ریز و بخش اقتصادی کشور و دسته دوم مربوط به التهاباتی است که درحوزه سیاست خارجی با آن روبرو است.

وی تصریح کرد: نیاز کشور برای غلبه بر وضعیت نابسامان داخلی را به چند موضوع ارجاع می دهم، اول حفظ وحدت و انسجام داخلی حول محور ولایت که برای رسیدن به این هدف باید از تعلقات قومی، سیاسی، حزبی و گروهی گذشت، امروز مردم انتظار دارند با حفظ وحدت و برای حل مشکلات اقتصادی کشور تمام توان خود را بکار بگیریم.

نوریان افزود: دولت دوم آقای روحانی دیگر در نیمه راه است و دیگر کسی ارجاع مشکلات را نمی پذیرد تا دیر نشده برای ترمیم کابینه و مهار مشکلات معیشتی مردم باید اقدامات شایسته ای انجام شود، آقای ترامپ، تحریم و فشارهای بیرون را بهانه نکنیم، کسی منکر بدعهدی آمریکا نیست، کار دشمن، دشمنی کردن است به خود بیائیم و نواقص و کم کاری و ناکارآمدی برخی مدیران را بپذیریم و برای آن چاره اندیشی کنیم.

وی تاکید کرد: مردم از پاس کاری مشکلات بین چپ و راست خسته شده اند، خواهان اصلاح وضعیت موجود هستند برخی از همکاران به مشکلات عهدی اشاره کرده اند جهش سیصد درصدی نرخ ارز چه توجیهی دارد؟ چه بهانه ای دارد؟ آیا تمام این مسائل به ترامپ و تهدید و اظهارات نابخردانه خارجی ها مربوط است؟

نوریان افزود: افزایش نرخ سکه، مسکن و مشکلات کامیون داران از جمله علائمی است که به دولت نشان می دهد وضعیت نیاز به اصلاح و تصمیمات جدی و کارآمد دارد، گرانی ارزاق و مایحتاج عمومی مردم حباب نیست، آقای دولتمرد، آقای کارگزار مدام نگوئید که حباب است، مردم وقتی به بازار می روند و خرید می کنند، لمس می کنند، حس می کنند و مایحتاج عمومی را درک می کنند، اسم این موارد حباب نیست و عملیات روانی هم نیست بلکه یک واقعیت است، بپذیریم، باید راه حل عاجل برای آنها سراغ بگیریم.

وی عنوان کرد: ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت مشهود است و کمتر کسی می تواند این موضوع را انکار کند و امیدواریم رئیس جمهور با سرعت در مورد این مشکلات تصمیمات عاجل بگیرد.

نوریان یادآورشد: نکته دوم برخورد مدبرانه و به دور از احساس با وضعیتی است که بعد از خروج آمریکا از برجام ایجاد شده است، دولت های مرتجع عربی، صهیونیست ها و آمریکایی ها از این وضعیت خوشحال هستند، عده ای هم در داخل مترصد فرصت هستند تا از این نابسامانی برای تسویه حساب های بعدی استفاده کنند، کاسبان تحریم مترصد فرصت سوداندوزی هستند.

وی افزود: مجموعه ای از این عوامل به ما حکم می کند در مواجهه با این شرایط ضمن حفظ آرامش و دوراندیشی و لحاظ نمودن سه اصل عزت، حکمت و مصلحت با تدبیر برخورد کنیم و ضمن حفظ انسجام و استحکام درونی برای روبرو شدن با هر نوع سناریویی تمام تلاش را برای جلوگیری از تندتر  شدن فضای روانی حاکم بر روابط خارجی صورت بدهیم و در زمین آمریکا، صهیونیست و آل سعود بازی نکنیم.

نوریان اظهار کرد: جنگ روانی که در حال مدیریت شدن از سوی غربی ها بوده ما را در تله گیر نیندازد، باید حواسمان جمع باشد برای حفظ آرامش و اقتدار و انسجام درونی و وحدت ملی راه حل است و برخورد منطقی و با تدبیر.

وی مطرح کرد: الگویی که تیم ملی فوتبال در همین بازی های اخیر نشان داد تلاش، جدیت، از خود گذشتگی، ایثار، به صحنه آوردن تمام توان و تلاش اگر چه نتیجه واگذار کرد اما مردم و رهبری راضی بودند، مقامات کشوری در این مورد پیام دادند که نشان می دهد مردم بازی خوب، کار تیمی و گروهی و روحیه جهادی می خواهند و امیدوارم این الگو برای دولتمردانمان نیز یک الگوی کارآمد و عملیاتی باشد.

نوریان با استناد به نطق زهرا سعیدی بیان کرد: روی صحبت با وزیر نیرو، جهاد و شورای آب است، وزیر نیرو در کمیسیون امنیت ملی به این نکته اشاره کرد که ما دچار بد مصرفی هستیم اما بنده معتقدم علاوه بر بدمصرفی کشور در حوزه مسائل آب دچار سوء مدیریت هم بوده، کما اینکه بسیاری از مشکلات در حوزه زاینده رود ناشی از سوء مدیریت وزارت نیرو است.

وی افزود: اجرای پروژه های فاقد مجوز مثل گلاب 1 و 2، تغییر دادن مسیر طبیعی رودخانه در حال انجام است، تصمیمات در وزارت نیرو تحت فشار و لابی های سیاسی منطقه ای گرفته می شود، ندای مظلومیت مردم در چهامحال بختیاری در دوره دو رئیس جمهور و چندین وزیر نیرو شنیده نشده است، ما نمی دانیم این مساله را چگونه باید بیان کنیم، با چه زبانی باید به رئیس جمهور سابق، رئیس جمهور کنونی،  وزرای قدیم و فعلی گفت و مطرح کرد که کار غیر قانونی نباید انجام دهید؟ این پیام ها شنیده نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: مصوبات شورای عالی آب گزینشی پیگیری می شود، این گونه اقدامات زمینه بروز تنش اجتماعی را بین مردم به وجود آورده است، خوزستان و چهارمحال بختیاری، اصفهان، یزد و کرمان همه جا سرای من است، مردم را به جان هم نیندازید، بی تدبیری و بی تصمیمی باعث بروز این مشکلات شده است، اگر مسئولان امر مدیریت صحیحی در این حوزه نداشته باشند، مردم با کم آبی سازگاری دارند اما با تبعیض و بی عدالتی کنار نمی آیند، مشکلات و کمبودها را تحمل می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: هم اکنون بیکارترین و پرهزینه ترین استان کشور بپذیرید که این مسائل ناشی از سوء تدبیر در وزارت نیرو است، تا دیر نشده است به این مسائل پایان دهید و ده درصد سهم آبه زاینده رود متعلق به چهارمحال بختیاری است و در تعجب هستم که چرا تمام انتقادات وزارتخانه های نیرو و  کشور متوجه یک استاندار خدوم است که در حال زحمت کشیدن، هماهنگی و اجرای قانون است، امیدوارم وزیر نیرو این پیام را بشنوند و تا منجر به پیگیری و اقدامات بعدی نباشد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =