با وجود علائم هشدار بسیار درمورد ممنوع بودن عکسبرداری در برابر نقاشی «شام آخر» اثر قرن پانزدهم لئوناردو داوینچی، برلوسکونی چند دقیقه در برابر این تابلو نقاشی ایستاد و نور فلاش دوربین‌های عکاسان فضا را نورانی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مدودف، رئیس جمهور روسیه برای گذراندن تعطیلات به ایتالیا رفته بود و به همراه برلوسکونی از شاهکار داوینچی در موزه «سانتا ماریا دلا گرازی» در میلان دیدار کرد.

بازدیدکنندگان موزه که برای دیدن این شاهکار نام‌نویسی کرده بودند (بطور معمول هر فرد برای رسیدن نوبتش و بازدید از این شاهکار حدود 3 ماه باید منتظر بماند) مجبور بودند فاصله را حفظ کنند تا این دو رجل سیاسی از نقاشی دیدن کنند.

پروفسور اولبریکو سانتا ماریا که در بخش علمی موزه واتیکان کار می‌کند گفت:«به هیچ وجه اجازه عکاسی با فلش دربرابر نقاشی «شام آخر» را صادر نمی کنم و نکردم. عکاسی با فلاش از آثار هنری اصلا مجاز نیست چون ممکن است صدمات شدیدی به اثر وارد کند. البته عکاسی مجاز است اما با استفاده از فیلترهای مخصوص.»

او در ادامه افزود:«عکسبرداری با فلاش در موزه‌های واتیکان ممنوع است، ما سالانه چهار میلیون نفر بازدیدکننده داریم، اگر هر نفر یک عکس با فلاش بگیرد تاثیر مخرب بزرگی به آثار وارد می‌کند. «شام آخر» نقاشی‌دیواری است و فرسکو نیست پس به دلیل مواد اورگانیک نقاشی به نور فلاش حساس‌تر است.»

با این حال آلبرتو آرتولی، ناظر آثار موزه‌های ایتالیا نگرانی‌ها را بی‌مورد خواند و گفت زمان عکسبرداری کوتاه بود و به درخواست رئیس جمهور روسیه انجام شد.

او گفت:«من به سه عکاس اجازه ورود و عکاسی دادم. مسئولیت من بود، تصمیم من بود و دستورش را دادم چون مشکلی در این کار ندیدم. بله فلاش دوربین عکاسی به آثار هنری ضربه می‌زند اما در این مورد ضربه‌ای وارد نکرد چون زمان عکسبرداری کوتاه بود. فاصله عکاس‌ها زیاد بود و من ایرادی در این کار ندیدم.»

تلگراف / 27 ژوئیه

کد خبر 79278

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین