مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادعای یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال خفگی نوزادان براثر استفاده از آب در جنوب تهران را تکذیب کرد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی دولت، "کوشیار واقفی" با اشاره به طرح برخی ادعاها طی روزهای اخیر درخصوص وجود نیترات بالا در آب شرب برخی مناطق تهران، اظهار داشت طبق بررسی های انجام شده اگر حجم نیترات در آب خیلی بالا باشد، می تواند روی کودکان زیر سه ماه تاثیرگذار باشد.
وی تاکید کرد اگر مقادیر نیترات در آب بسیار بالا باشد، می تواند به نیتریت تبدیل بشود و نیترات باعث می شود که عمل اکسیژن رسانی به سلول ها به خوبی انجام نشود.
مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: این نارسایی ها زمانی اتفاق می افتد که مقدار نیترات در هر لیتر آب بالای صد میلی گرم باشد و اگر نیترات مقادیرش ما بین 50 تا 100 میلی گرم در لیتر هم باشد، برای نوزدان زیر سه ماه هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.
وی بار دیگر با اشاره به میزان اندک نیترات موجود در آب تهران، احتمال تبدیل نیترات به نیتریت را غیرممکن دانست و تاکید کرد آب تهران مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و شرکت آب و فاضلاب کشور است و تاکنون هیج بیماری ناشی از این موضوع مشاهده و گزارش نشده است.
واقفی با تاکید بر اینکه مقدار نیترات در آب تهران بسیار کمتر از وضعیت نامطلوب است، گفت: با این توضیحات مردم تهران اصلا نگران آب آشامیدنی خود نباشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 79300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۶
    0 0
    جای جناب شکیبا خالی کشور من کشور سوژه هاست.
  • علیرضا IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۶
    0 0
    بالاخره حرف کی درسته !!!!! وزیر بهداشت (به شخصه حرف ایشان را قبول دارم) یا وزیر نیرو و حالا هم که رئیس آب و فاضلاب لب سخن گشوده
  • بدون نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۷
    0 0
    برنج وارداتي ها هم مشكل نداشت يه زماني