ایسنا نوشت: رئیس جمهوری مصر خشم خود را نسبت درخواست مردم برای ترک قدرت ابراز داشت.

به گزارش سایت النشره، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر پس از اینکه مردم در شبکه‌های مجازی در قالب هشتک "برو سیسی" خواهان ترک قدرت توسط او شدند، خشم خود را ابراز داشت. حامیان سیسی می‌گویند، مردم در حالی خواهان رفتن سیسی هستند که او به دنبال انجام اصلاحات اقتصادی در کشور است و می‌گوید این اصلاحات مصر را از فقر بیرون خواهد کشید.

سیسی در کنفرانس جوانان که جدیدترین دور آن در دانشگاه قاهره برگزار شد، گفت: ما به ملت‌های فقیر پیوسته‌ایم، من آمده‌ام شما را از این بحران خارج کنم، آن وقت به من می‌گویند، "برو سیسی".

وی در ادامه گفت: می‌خواهم شما را از فقر نجات دهم و به سطح ملت‌های دارای شأن و ارزش ارتقا دهم، آن وقت شما هشتک می‌گذارید برو سیسی؟!

سیسی که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ و در سال ۲۰۱۸ هم برای دومین بار به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد، اجرای اصلاحات اقتصادی را به دلیل وام سه ساله مصر به ارزش ۱۲ میلیارد دلار به صندوق بین‌المللی پول ادامه می‌دهد، در حالی که این اصلاحات برای میلیون‌ها مصری دشوار بوده و آنها را تحت فشار قرار می‌دهد.

طی ماه ژوئن کمپینی در توئیتر به راه افتاد و صدها هزار مصری در آن مشارکت کرده و خواهان رفتن سیسی شدند.

تحلیل گران می‌گویند، اصلاحاتی که قیمت کالاها، انرژی و حمل و نقل را افزایش داده، از محبوبیت سیسی که سال‌های پیش فزونی یافته بود کم کرده است اما وی معتقد است مصر تاخیر در اجرای اصلاحات را نمی‌تواند تحمل کند، هرچند که این اصلاحات دردآور باشند.

حامیان سیسی می‌گویند، اقدامات اقتصادی و سیاسی وی برای پایان دادن به تشویش سیاسی و کاهش رشد اقتصادی ضرورت دارد که به دنبال انتفاضه ۲۰۱۱ رخ داد و منجر به برکناری حسنی مبارک، رئیس جمهوری ۳۰ ساله مصر شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =