رهاسازی آب سد ایوشان از ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه به ۵ هزار لیتر در ثانیه افزایش یافت

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و تبخیر شدید، رهاسازی آب سد ایوشان از 1600 لیتر در ثانیه به 5 هزار لیتر در ثانیه افزایش یافت .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، رضا میرزایی اظهار داشت: با توجه به افزایش دمای هوا و تبخیر شدید، رهاسازی آب سد ایوشان از 1600 لیتر در ثانیه به 5 هزار لیتر در ثانیه افزایش یافت.


وی افزود: سد ایوشان دارای اراضی هدف است و مساحت شبکه آن ۲۵۰۰ هکتار می باشد و تا زمانی که شبکه آن تکمیل نشده است، امکان رهاسازی آب برای پایین دست وجود دارد.


میرزایی عنوان کرد: سد ایوشان در حال حاضر از نظر ذخیره آب وضعیت مناسبی ندارد و حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری آب سد برای اراضی کشاورزی پایین دست و حق آبه زیست محیطی رودخانه تخلیه و وارد حجم مرده خواهد شد.
این کارشناس آب کشور تصریح کرد: علی رغم اطلاع رسانی، دادن اخطاریه کتبی و برخوردهای قضایی متأسفانه تعدادی از اهالی روستاهای بخش‌های زاغه و چغلوندی و بیرانشهر تمکین نکردند و به طور غیر مجاز اقدام به کشت برنج و سیب‌زمینی نموده و حتی حق آبه زیست محیطی رودخانه را نیز رعایت نکردند.


وی افزود: اعمال فشارهای سیاسی و اجتماعی برای باز کردن دریچه سد و رهاسازی کامل ذخیره آب آن خسارتی است که در چندین سال آینده جبران نخواهد شد، زیرا اگر در 3 سال آینده وضعیت بارش های لرستان در حد نرمال هم که باشد پر شدن مخزن سد ایوشان به طور کامل امکان پذیر نیست و این مسئله در آینده شبکه تحت پوشش ایوشان را با چالش مواجه می سازد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =