افرادی که قصد داشتند با ارائه چک پول‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری کنند قبل از هر اقدامی توسط کاراگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش فارس، از ابتدای تیر امسال گزارش‌های مردمی حاکی از این بود که موتور سواری یک ساک را داخل سطل زباله‌ای در یکی از محله‌های شهر لنگرود مخفی و از محل متواری شده است.

با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله اکیپ زبده‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حاضر و ساک را خارج و مشاهده کردند که ساک حاوی 260 میلیون و 854 هزار ریال چک پول و اسکناس‌های 50 و 20 هزار ریالی است.

در بررسی‌های بعدی، جعلی بودن تراول و اسکناس‌ها برای کارآگاهان محرز شد و در ادامه با انجام چهره‌نگاری با کمک کسانی که هنگام مخفی کردن ساک توسط متهم در محل حضور داشتند تصویر فرضی متهم ترسیم شد.

با انجام اقدامات اطلاعاتی محل اختفاء وی شناسایی و طی یک اقدام ضربتی این فرد دستگیر که در بازرسی بدنی از او مبلغ 2 میلیون و 350 هزار ریال چک پول جعلی کشف و ضبط شد.

پس از انتقال متهم به نام حسین به پلیس آگاهی این فرد در بازجویی‌های انجام شده با توجه به دلایل و مدارک مستند راهی جز بیان حقیقت نداشت و گفت: این تراول‌ چک‌ها و اسکناس‌ها را از فردی به نام مهدی گرفته‌ام و فقط یکی از تراول‌های 500 هزار ریالی را خرج کرده‌ام.

سرهنگ کریمی رئیس پلیس آگاهی استان گیلان گفت: در ادامه محل اختفای مهدی با استفاده از اطلاعات مردمی شناسایی و طی یک عملیات غافلیگرانه دستگیر و او نیز به بزه خویش اعتراف کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 79462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =