۰ نفر
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۲

ایرنا نوشت: تارنمای خبری هیل گزارش داد: 'مایکل هیدن' رئیس پیشین سازمان سیا، تناقض و غیرقابل پیش بینی بودن سیاست ها در دولت ترامپ را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا و جهان دانست.

هیل دراین باره نوشت: هیدن در تازه ترین گفت و گوی خود عنوان کرد؛ رفتار دمدمی مزاجانه و متناقض و سیاستی که دولت ترامپ در پیش گرفته نیز تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا و نیز تهدید امنیتی برای سایر کشورهای جهان است.

هیل نوشت: هیدن که رئیس پیشین سیا بوده،اطلاعاتی بسیاری از دوران ریاست جمهوری 'جرج دبلیو بوش' دارد، روز گذشته(شنبه) در گفت و گو با تارنمای خبری آمریکایی 'آکسیوس' (Axios) گفته بود: بگذارید ساده بگویم، بی ثبات ترین قدرت در جهان، تناقض و غیرقابل پیش بینی بودن سیاست ایالات متحده آمریکا، بزرگترین خطر امنیت جهانی است.

تارنمای خبری هیل در ادامه نوشت: هیدن که یکی از منتقدان سرسخت ترامپ است، سیاست جنجال برانگیز 'تحمل صفر' (zero tolarence) دولت ترامپ در قبال مهاجران را با سیاست های آلمان نازی تشبیه کرده بود.

هیل نوشت: هیدن در مصاحبه ای که پیشتر نیز با ویژه برنامه 'روز تازه' (New Day) شبکه خبری سی ان ان داشت گفته بود: می دانم که ما آلمان نازی نیستیم، اما مشترکاتی دراین زمینه وجود دارد.

مایکل هیدن رئیس پیشین سازمان سیا بین سال های 2006تا 2009 میلادی، در دوم تیرماه درانتقاد به سیاست مهاجرتی'تحمل صفر' رئیس جمهوری آمریکا که منجر به جداکردن کودکان از والدین مهاجر شد به سی ان گفت: آمریکای کنونی مرا به یاد 'برلین 1933' می اندازد.

هیدن به سی ان ان گفته بود: این پیامی است که من در توئیت های خود به آن اشاره می کنم،من نمی گویم که ترامپ هیتلر است و یا دولت او به نوعی یک دولت (حزب) نازی است، اما آنچه که می گویم این است که اتفاقات زیادی دراین کشور درحال رخ دادن است که دقیقا مرا به یاد اردوگاه 'بیرکنائو' نمی اندازد بلکه مرا به یاد'برلین' 1933 می اندازد، دولتی دروغگو، با پروپاگاندای دروغ، سعی به حاشیه راندن دیگران دارد، اگر این روند پایان نیابد، آنگاه تاریخ آلمان نازی پیش می آید.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =