برخی کاربران خبرآنلاین معتقدند «دولت اقدامات خوبی انجام داده و همچنان هم مشغول است، اما عمق و گستردگی مسائل و مشکلات اجازه نمی‌دهد خیلی زود نتیجه حاصل شود.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صدای اعتراض نسبت به وضعیت کنونی اقتصاد بلند است. آیا مسوولیت تام و تمام شرایط کنونی اقتصاد بر عهده دولت است یا دستگاه‌های دیگر نیز در این میان مقصرند؟ برخی کاربران خبرآنلاین در این باره معتقدند «قدرت اقتصادی دست دولتی‌ها، خصولتی‌ها، خصوصی‌ها و نظامی‌ها است.»

یکی از کاربران خبرآنلاین می‌نویسد: «شما بگویید بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و بهره‌مند از انواع رانت و غیرمکلف به پرداخت مالیات و غیرپاسخگو و غیرشفاف دست چه کسانی است تا ما هم بگوییم مسوول وضعیت نابسامان اقتصادی چه کسانی هستند.»

یکی از کاربران عنوان می‌کند: «مگر اقتصاد فقط دست دولت فعلی است که در خراب شدنش به تنهایی مقصر باشد؟ از بعد از سال 84 اقتصاد ما درست مثل برجی 30 طبقه‌ای است که ما فقط 5 طبقه فوقانی روی زمین آن را می بینیم و طبقات زیرین، فونداسیون و شاکله اصلی آن قابل رویت نیست و دقیقا فساد در همین قسمت‌های غیرقابل رویت زیرزمینی اتفاق می‌افتد. این 5 طبقه دیدنی هم فقط برای چنین روزهایی است که بتوانند مقصر بنامند.»

نمودار

کاربر دیگری متذکر می‌شود: «اگر بخواهید مشکلات کشور را ریشه‌یابی کنید، 65 درصد مشکلات در اختیار دولت است. 1- سوء مدیریت و عدم شایسته‌سالاری 2- اقتصاد دولتی و رانت و فساد آقازاده‌پروری 3- بی‌اعتمادی نسل اول انقلاب به نسل جوان و آینده‌ساز 4- عدم اجرای صحیح و بعضا سلیقه‌ای اسناد بالادستی مانند سند چشم‌انداز. 35 درصد مشکلات از اختیار دولت خارج است.

«شهرام» می‌نویسد: «دولت اقدامات خوبی انجام داده و همچنان هم مشغول است، اما عمق و گستردگی مسائل و مشکلات اجازه نمی‌دهد خیلی زود نتیجه حاصل شود. این‌که مدام دنبال این باشیم تا یک روزنه‌ای پیدا کنیم و از آن پول در بیاریم خوب نیست، حال چه رسد به این‌که به این و اون هم آسیب برسه. طمع، زیاده‌خواهی، اسراف، تجمل‌گرایی، چشم رو هم‌چشمی و البته تنبلی ایرادای است که هر کشور ثروتمندی را دچار بحران می‌کند.»

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    0 0
    چرا بعضی ارگانهای ونهاد ها مالیات نمیدهند در صورتی که فعالیت های اقتصادی سودآور دارند.برای مثال آستان قدس رضوی باید از مالیات معاف باشد در حالی که درآمد کلانی دارد؟ممکن است مطرح شود که آستان مکانی مذهبی است ونباید مالیات بپردازد آیا پیامبر وامامان مثل همه مردم زندگی نمیکردن و قانون را رعایت نمیکردن که الان مالیات بپردازن؟