به گفته مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، این شرکت آمادگی دارد همگام با صادرات گاز ، دانش ، مهارت و نیروهای متخصص خود را نیز جهت انجام پروژه های برون مرزی اعزام کند.

براساس اظهارات رضا الماسی، به محض کسب اطلاع از ایجاد اختلال و اشکال در خطوط لوله فشار قوی کشور ترکیه ، این شرکت آمادگی خود را جهت مساعدت و اعزام کارشناس جهت همکاری های فنی اعلام کرد.

وی تصریح کرد:در پی درخواست شرکت بوتاش ترکیه برای قطع عرضه گاز به دلیل بروز مشکل در خطوط انتقال گاز این کشور و انجام تعمیرات، صادرات گاز به کشور ترکیه، از جمعه 8 مرداد،  از سر گرفته می شود.

مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران با اعلام این خبر تاکید کرد: به دنبال پیگیری های این شرکت و اعلام آمادگی شرکت بوتاش ترکیه مبنی بر گذراندن مراحل نهایی تعمیرات خطوط انتقال گاز در خاک ترکیه صادرات گاز به آن کشور به صورت عادی برمی گردد.

وی اضافه کرد: طبق قرارداد فی مابین با شرکت بوتاش ترکیه این شرکت متعهد است سالانه تا ده میلیارد متر مکعب گاز به کشور ترکیه صادر کند و خوشبختانه تمامی پایانه های صادراتی گاز ایران فعال بوده و تاکنون توانسته ایم مطابق با قراردادهای منعقده به تعهدات برون مرزی خود عمل کنیم.

الماسی با بی ثمر خواندن تحریم های خیالی دشمنان این مرز و بوم افزود: تاکنون هیچ مشکلی در رابطه با نگهداری و تعمیرات خطوط انتقال گاز ، تاسیسات تقویت فشار و ایستگاههای اندازه گیری و صادرات گاز نداشته ایم و روز به روز ، قابلیت ها و توانایی های متخصصان داخلی ایران به یمن موهبت تحریم های اقتصادی تقویت می گردد.

صادرات گاز ایران به ترکیه به دلیل آتش سوزی ایجاد شده در خط لوله صادراتی این کشور از ساعت دو بامداد چهارشنبه (30 تیر) به درخواست ترکیه متوقف شده است و از همان زمان نیروهای تعمیراتی به تعمیر آن مشغول هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 79598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =