۰ نفر
۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳

یوکو اونو، بار دیگر به آزادی مردی که حدود 30 سال پیش همسرش، جان لنون را کشت اعتراض کرد.

به گزارش خبرآنلاین، وکیل این مرد اعلام کرده است قاتل جان لنون به زودی تقاضای آزادی مشروط می‌کند. این در حالی است که اونو سال‌هاست مخالفت خود با درخواست‌های آزادی مشروط مارک دیوید چپمن را اعلام می‌کند.

پیتر شوکات، وکیل اونو گفت موکلش بار دیگر نامه مخالفت خودش با آزادی مشروط چپمن را برای هیئت تصمیم‌گیری درمورد آزادی مشروط این زندانی را ارسال کرده است. شوکات در مقاله‌ای که در دیلی نیوز چاپ شده است نوشت:«موضع او تغییری نکرده است.»

جان لنون روز 8 دسامبر سال 1980 درست پس از بازگشت به همراه اونو از جلسه ضبط موسیقی به آپارتمانش در ساختمان داکوتا واقع در غرب سنترال پارک شهر نیویورک، دم در وردی ساختمان به ضرب گلوله کشده شد.

چپمن اکنون 55 سال سن دارد، او محکوم به 20 سال زندان شده بود، البته این حکم می‌تواند به حبس ابد نیز تبدیل شود.

سه تن از اعضای تصمیم‌گیری برای آزادی مشروط او هفته دوم ماه اوت با او گفت‌وگو می‌کنند. این ششمین تقاضای آزادی مشروط چپمن است. شوکات درمورد اینکه این نامه همان نامه‌ای است که اونو از 2000 تا کنون هر دو سال یک بار برای این هیئت فرستاده یا خیر اظهار نظر نکرد. چپمن از سال 2000 واجد شرایط درخواست آزادی مشروط شده است.

اونو در نامه‌های مشابه پیشینش نوشته است:«می‌ترسم اگر چپمن آزاد شود این کابوس، سردرگمی و هرج و مرج دوباره زنده شود. من و دو پسرم دیگر احساس آرامش و امنیت نخواهیم کرد.» اونو همچنین نوشته است چپمن همچنان آدم خطرناکی است.

چپمن به دلیل بدنامی‌اش در واحدی ویژه و دور از بند عمومی زندان آتیکا حبس شده است. او در زندان به عنوان خدمه مشغول به کار است؛ دفترها را تمیز می‌کند و در یکی از کتابخانه‌های حقوق زندان به دیگر زندانیان کمک می‌کند.

چپمن در بدو ورود به زندان مشکلات و دردسرهایی ایجاد کرد اما از سال 1994 تاکنون تخلفی از او سر نزده است.

رابرت گانگی، رئیس گروه حقوق زندانیان در انجمن تادیب امریکا احتمال آزادی چپمن را به دلیل خشمی که میان مردم موجب می‌شود ضعیف می‌داند. «با توجه به این مسئله که او مرتکب جرمی بزرگ شده است و یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیا را کشته است، خیلی بعید است که این سه نفر حکم آزادی او را صادر کنند.»

جان لنون اگر زنده بود اکنون 70 سال سن داشت.

رویترز / 28 ژوئیه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 79665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =