ایلنا نوشت:‌دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ظهر سه‌شنبه در همایش ملی مدیران و متخصصان شرکت‌های تولیدکننده دانش و فناوری گفت: امروز روز فراخوانی ملت ایران به صحنه است. باید محیط کسب و کار را برای فعالیت مردم آماده کرد و با دل بزرگ به جوانان اجازه ریسک کردن بدهیم.

محسن رضایی روز سه شنبه ۲۳ مرداد ۹۷ در جمع مدیران و متخصصان تولیدکننده دانش و فناوری با تشکر از کارآفرینان و نوآفرینان ایرانی گفت: این کار شما در شرایط امروز کشور، کارآفرینی یک مجاهدت است.  امروز جنگ اقتصادی به ملت ما تحمیل شده است . جنگی که هیچ مبنای حقوقی و انسانی در آن وجود ندارد. کسانی که به ملت و نظام و رهبری ایران لیبک می گویند، جزو مجاهدین فی سبیل الله هستند.

رضایی گفت: ملت ایران در حوادث تاریخی بزرگ ، جوهره وبزرگی وجودی خود را نشان می دهد. این نوع همایش ها در جای جای ایران باید تشکیل شود و در مورد بیرون رفتن شرایط تحریم و رسیدن به شکوفایی چاره اندیشی کرد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به پیشینه ایرانیان برای حرکت در مسیر پیشرفت گفت: ملت ایران ۲۰۰سال در خواب به سر می برد و پس از اشغال بخش هایی از آن، بیدار شد. سرزمین ما ۲۰۰سال پیش بسیاری از شهرهای پرآوازه اش را از دست داد. از آن موقع تا الان ملت ما در جوش و خروش است که به مجد و عظمت خود دست پیدا کند. همزمان قدرت هایی که در این منطقه منافعی دارند، از داخل و خارج در پی ایجاد انحراف در نهضت مردم ما هستند. ایده مدرنیزه کردن ارتش نخستین حرکتی بود که به ذهن فرماندهان ایرانی رسید. امیرکبیر به موضوع آموزش و پرورش رسید. آزادی خواهان به قانون و مجلس پرداختند. دولت‌ها قبل ازانقلاب به بانک و راه آهن و جاده توجه کرد و مشکل یافتن ایده پیشرفت همواره با ما بود.

رضایی افزود: دشمنان ما می ترسیدند که ایرانی ها به تمدن دست پیدا کنند و ۵۰۰میلیون نفر از جمعیت منطقه را با خود همراه کنند. تخریب فرهنگی زیادی به وجود آوردند تا روحیه نوآوری، خلاقیت، اعتماد به نفس ایرانیان از بین برود. ملت ما هم هر زمان روحیه خود را به دست می آورد به معجزات بزرگی دست پیدا می کرد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: انقلاب اسلامی سرآغاز برگشت ما به خودمان بود. ما به نتیجه رسیدیم که باید اقتدار و امنیت را به دست بیاوریم و در محیط امن، به پیشرفت در همه زمینه های دیگر برسیم. همین که ما وارد فاز دوم پیشرفت یعنی اقتصاد شدیم، در داخل خوشبین ها با رویکردهای شکست خورده خود، ملت ما را با تردید مواجه کردند. جوانان مارا برسر دوراهی قرار دادند.

وی افزود: امروز دشمنان ما با همه قدرت به صحنه آمدند. آقای ترامپ می‌خواهد پول ما بی ارزش شود و نفت ما صادر نشود و ما پشت میز مذاکره بنشینیم. البته این برخورد را با ترکیه هم انجام داده و به ارزش لیر ضربه زده است. با روسیه و اروپا و کانادا هم به چالش و مشکل برخورد کرده‌اند. ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری به دنبال امتیازگیری از ملت ما است. ملت ما را نشناخته که قهرمان اقتصاد و فرهنگ هم هست. دشمن با زیر پا گذاشتن همه توافقات بین المللی می‌خواهد به سرعت به نتیجه برسد، این شرایط فرصتی است که در آزادسازی خرمشهر اتفاق افتاد. در این شرایط باید مردم را به صحنه فراخواند. امروز روز فراخوانی ملت ایران به صحنه است. باید محیط کسب و کار را برای فعالیت مردم آماده کرد و با دل بزرگ به جوانان اجازه ریسک کردن بدهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید ترسید که جوانان کارآفرینان ما به خطا دست بزنند. با دل‌های کوچک نمی‌شود انقلاب بزرگی را رقم زد. الان ۹۰ درصد توانایی ما درحاشیه هستند. باید همه مردم را به صحنه مقابله با تحریم‌های اقتصادی فرا بخوانیم. باید در اقتصاد به خودمان برگردیم. باید با دست پر و با اقتدار به مقابله بامشگلات برویم و با کمک ۱۵ کشور همسایه مان به جنگ تحریم ها برویم. ما می توانیم از طریق ابتکارات ونواوری مثلا ایجاد مینی پالایشگاه ها در مناطق مرزی درآمد خودمان را دو برابر کنیم.

رضایی تاکید کرد: امروز بهترین فرصت برای برگشت ما به پاشنه خودمان به اقتصاد است. اساس این حرکت جوانان هستند. در سیاست های کلی برنامه ششم از شرکت های دانش بنیان و علم و فناوری نام برده ایم و به مجلس و دولت ابلاغ کرده‌ایم. در گذشته جوانان ما کاری کردند که صاحبان تکنولوژی دفاعی الان نیازمند دانش فنی ما هستند. چرا صنعت خودروی ایران تحول شایسته ای نیافته. اگر همزمان که یک محصول می آید، فناوری ساخت و دانش فناوری ها کار بشود، به تولید محصولات پیشرفته تر خواهیم رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در فناوری هسته ای، جوانان گمنام ما، این دانشمندان شهید هستهای با شجاعت و ایثار و خودباوری، به یکی از پیشرفته ترین فناوری های جهان رسیدند و قدرت های جهان را به میز مذاکره با ایران کشاندند.  امیدوارم در این شرایط هم بتوانیم با سرافرازی بیرون بیاییم.

در این همایش با حضور محسن رضایی، عالمیان راد و کمالوندی از خانواده معزز شهدای هسته‌ای، شهیدان علیمحمدی، رضایی‌نژاد و شهید مدافع امنیت شهید حدادیان تقدیر شد.

در حاشیه این همایش، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش محور در حوزه فناوری های نوین بازدید کرد. در این بازدید، رضایی، ضمن آشنایی با آخرین تولیدات علمی و تخصصی جوانان ایرانی، در گفت‌وگو با مدیران مجموعه‌های مختلف در جریان ظرفیت‌ها و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان ایرانی قرار گرفت.

 

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =