۰ نفر
۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۶

زلزله تربت حیدریه با 30 مجروح تاکنون تلفات جانی نداشته است . مرکز لرزه نگاری کشوری ، بزرگی این زمین لرزه را پنج و هفت دهم ریشتر و ساعت وقوع آن را 18 و 20 دقیقه امروز جمعه در هفت کیلومتری تربت حیدریه اعلام کرد .

واحد مرکزی خبر نوشت: مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی افزود : تا کنون هیچ خبری از تلفات جانی این زمین لرزه دریافت نشده است اما بیشتر مجروحان آن به بیمارستان های شهرستانهای حادثه دیده منتقل شده اند .

 جواد عرفانیان با بیان این که برآورد خسارت های این زمین لرزه ادامه دارد گفت : این زمین لرزه بر اثر حرکت گسل درونه از گسل های اصلی این استان به وقوع پیوست .

وی افزود : با آن که این زمین لرزه تاکنون هیچ پس لرزه ای نداشته است ولی بنا بر دستور استاندار ، به فرماندار شهرستان تربت حیدریه ابلاغ شد تا ساختمان های قدیمی و در معرض خطر این شهرستان سریع تر تخلیه شود و همه دستگاه های امدادرسان مانند هلال احمر ، بانک خون ، آتش نشانی برای تخلیه و اسکان اضطراری در آماده باش کامل باشند .

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی همچنین از پیش بینی مکان اسکان اضطراری در شهرستان های حادثه دیده در صورت نیاز خبر داد . زمین لرزه امروز به خانه های روستایی شهرستان تربت حیدریه و زاوه آسیب رساند .

فرماندار تربت حیدریه گفت : بر اثر این زلزله تاکنون 30 نفر مجروح شده اند و بیشترین خسارت ها هم مربوط به روستاهای این شهرستان است.

صادقیان افزود : شیشه های بیشتر منازل در تربت حیدریه نیز شکست .

تربت حیدریه 190 روستا دارد . بیشتر خانه های روستایی شهرستان زاوه نیز در پی زلزله عصر امروز در خراسان رضوی آسیب دیدند .

شهرستان زاوه از غرب 40 کیلومتر با تربت حیدریه فاصله دارد .

فرماندار زاوه گفت : بر اثر زلزله امروز بیشتر خانه های روستایی در 72 روستای این شهرستان به میزان 20 تا 70 درصد خسارت وارد شد .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 79725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • باسط IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۹
    0 0
    خدا بخیر کنه
  • سهیلا IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۹
    0 0
    خیلی وحشتناک بود