روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با عنوان"سخنی با متولیان حوزه علمیه قم" نوشت: امروز خیلی از تحرکات و تجمعات و تاسیس تشکّلات، و حتی متاسفانه اهانت به بزرگان حوزه، به بهانه "انقلابی بودن" است که اتفاق می‌افتد!

* سخنران نامانوس و غیر موزونش، به انگیزه "انقلابی بودن"، مرجعیت را به "سکولاریسم" متهم کرد! و تلاش‌های چشم‌گیر مرجعیت در تاسیس و حمایت از موسسات علمی و پژوهشی حوزوی که به تحقیق در مسائل نو، رو آورده‌اند و صدها تحقیق و پژوهش در موضوعات احکام فقهی به بار آورده‌اند را، با جفا مورد حمله قرار داد! بله صدالبته که قبول داریم این مجموعه‌های پژوهشی فقهی و کلامی مستقل در حوزه، در تبیین موضوعات و فرضیه‌ها، دیکته شده‌های همفکران ایشان را، نمی‌پذیرند.

* باید برگزارکننده گان مسئولیت عواقب آن بعهده داشته باشند. نمی‌شود یک گروهی برای برقراری تجمعی، پیامک‌ها دهد و برای تامین امکانات جلسه با داخل و خارج حوزه رایزنی کنند، ولی وقتی رسوائی به بار میآید و به قول آن بزرگوار؛ "فاجعه" رخ میدهد، به کلی دیده نشود و غائب صحنه باشد!

* با مدیریت بجا و فراگیر است که؛ گروه‌ها و تشکل‌ها، قهرا به پاسخگوئی کشیده می‌شوند. و البته اگر چنین مدیریت فراگیر و حساب کشی داشته باشیم، بخش "تندرو" هم میتواند بعنوان "یک صدا" در کنار صداهای دیگر، زمینه اظهار نظر و حضور داشته باشد.
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    0 0
    متاسفانه اینطوری جا افتاده که هر کس بخواهد بگه انقلابیم باید بی احترامی کنه به دیگران و هوچی گری کنه و کاسه داغتر از اش بشه البته همه این ها از بیسوادی هست وسواد هائی که وسیع هست ولی عمق نداره بی کمالاتی انسان از سخن پیدا شود پسته بی مغز چون لب وا کند رسوا شود