آموزش‌های مختلف فنی‌حرفه‌ای در زندان‌های استان

در راستای مهارت آموزی به مددجویان زندانهای استان و نیز ارتقاء رشته های مهارتی زودبازده و بازارمحور ویژه زندانیان شهرستان و ایجاد اشتغال آنان، رضا محمدی اصل مدیرکل زندانهای استان با عزیزاله قائدرحمتی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک شهرستان خرم آباد دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، قائدرحمت اظهار داشت : اساس و هد سازمان آموزش فنی و حرفه ای مهارت آموزی و ارتقاء مهارت فراگیران است و این سازمان در دوره های اخیرتلاش بسیاری برای اجرای دوره های نوین و مدرن آموزشی و مورد نیاز جامعه کرده است.

وی تصریح کرد: بیکاری می تواند یکی از عوامل ارتکاب بزه باشد و تعدادی از مددجویان بدلیل نداشتن شغل مرتکب جرم می شوند.

اداره کل فنی حرفه ای به آموزشهای مختلفی در زندانها می پردازد

قائدرحمت بیان اشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به آموزش حرفه های مختلفی در زندانها می پردازد و مددجویانی که در داخل زندانها به فراگیری مهارت و انجام کار و فعالیتی می پردازند، می توانند برای خانواده خود موثر بوده و در هنگام خروج از زندان مشغول به کار شوند.

فنی و حرفه ای

محمدی اصل مدیرکل زندان های استان گفت: توجه به اشتغال و حرفه آموزی زندانیان می تواند بخش عمده ای از مشکلات مددجویان و خانواد های آنها را مرتفع کند.

وی خواستار افزایش رشته های مهارتی زودبازده و بازارمحور ویژه زندانیان زندان های استان شد وگفت: افزایش رشته های مهارتی زودبازده و بازارمحور ویژه زندانیان نیز می تواند نقش مهمی در بازگشت سعادتمندانه آنها به جامعه داشته باشد.

ایجاد مراکز مختلف آموزش و بهره مندی از توانایی های اموزش فنی حرفه ای
محمدی اصل تصریح کرد: ایجاد مراکز آموزشی و بهره مندی از توانایی های آموزش فنی و حرفه ای در استان و رفع مشکلات و موانع آتی، می تواند سهم بسزایی در سالم سازی جامعه و جلوگیری از بازگشت مجدد زندانیان به زندان داشته باشد.

مدیرکل زندان ها ضمن تقدیر و تشکر از مسؤولین آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: تجارب و پژوهش ها نشان می دهد که کاهش آسیب داخل زندان و جامعه ارتباط مستقیم با آموزش مددجویان دارد و این امر مهم از طریق مهاآموزشهای مهارتی فنی و حرفه ای و همچنین تعامل با ارگان های مرتبط انجام می گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =