رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت:طی بازرسی های بعمل آمده 160 تن شکر احتکار شده از 2 انبار سطح شهر خرم آباد کشف و توقیف و پرونده های متخلفین به مراجع قضایی ارسال شد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، محمدرضا صفی خانی در گفت و گوی خبری افزود: طی هفته گذشته 700 واحد صنفی و عرضه کننده اقلام اساسی در خرم آباد بازرسی شدند.
وی با اشاره به تشکیل 66 پرونده تخلفاتی برای این واحدها اظهار داشت: متخلفان با مجموع جریمه 12 میلیارد ریالی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

کشف 203 کیسه آرد احتکار شده
وی ادامه داد: در این راستا، 203 کیسه آرد و 375 قلم انواع لوازم خانگی احتکاری و یکهزار و 491 قوطی چای تاریخ گذشته نیز کشف شد.
صفی خانی گفت: مردادماه امسال بیش از پنج هزار مورد بازرسی از بازار انجام و منجر به تشکیل 400 پرونده شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 136 و 56 درصد افزایش یافته است.

وی ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده را 48 میلیارد و 438 میلیون ریال برشمرد و گفت: این میزان نیز رشد یکهزار و 100 درصدی دارد.

گران فروشی

وی ادامه داد: تیرماه امسال نیز پنج هزار و 913 فقره بازرسی با رشد 32 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال انجام و منجر به تشکیل 432 پرونده شد.

صفی خانی با بیان اینکه تعداد این پرونده ها نیز نسبت به تیرماه پارسال 37 درصد رشد داشته بیان کرد: ارزش ریالی این پرونده 16 میلیارد و 220 میلیون ریال بود که افزایش 130 درصدی داشته است.

مردم هرگونه گران فروشی را گزارش کنند
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مردم در راستای برخورد با محتکران و اخلال گران بازار درصورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و کالای قاچاق با شماره تلفن 124 تماس بگیرند.

صفی خانی افزود: افرادی که انبارهای احتکار کالا را به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی کنند در صورت صحت موضوع، پس از صورتجلسه کالای مکشوفه، از آنها تقدیر خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =