تسنیم نوشت: وزیر خارجه روسیه در نشست خبری با وزیر خارجه سوریه گفت که تروریست‌های کلاه سفید برای اجرای نمایش حمله شیمیایی خود را آماده می‌کنند.

 به نقل از المیادین، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه که به این کشور سفر کرده است گفت: ما اطلاعاتی دقیق از آماده شدن تروریست‌ها برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی داریم و به شرکای غربی خود درباره حمایت از اینگونه اقدامات تحریک‌آمیز در ادلب هشدار دادیم.

وی افزود: کلاه سفیدها خود را برای اجرای نمایش حمله شیمیایی آماده می‌کنند و این بهانه غرب برای محکوم کردن دمشق خواهد بود.

لاوروف گفت: تروریست‌ها از مناطق کاهش تنش برای حمله پهپادی به پایگاه‌های روسیه استفاده می‌کنند و این غیر قابل قبول است.وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که برخی از طرف‌های بین‌الملل به مانع‌تراشی در مسیر بازگشت مهاجران سوری به کشورشان ادامه می‌دهند.

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه نیز در این نشست خبری گفت: طبیعی است که روسیه از اولویت برای مشارکت در بازسازی سوریه برخوردار باشد.

وی افزود: واشنگتن برای تهیه سناریوی حمله شیمیایی در ادلب با هدف تجاوز به سوریه تلاش می‌کند.

وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: گروه تروریستی النصره اعضای کمیته‌های آشتی محلی را بازداشت و مانع از خروج غیرنظامیان شده است.معلم گفت: اگر غرب خواهان کمک به بازگشت آوارگان است باید در زمینه بازسازی زیرساخت‌های سوریه کمک و تحریم‌ها را لغو کند.

این مقام سوری با تاکید بر اینکه ما به پایان تروریسم در سوریه نزدیک شده‌ایم، افزود: حضور آمریکا در سوریه خصمانه، غیرقانونی است و هیچ کسی از واشنگتن نخواسته که نیروهای خود را به سوریه اعزام کند.وی افزود: عناصر کلاه سفید بعد از رسوایی انتقالشان از درعا به سرزمین‌های اشغالی بار دیگر به ادلب بازگشته‌اند.وزیر خارجه سوریه گفت که اخیرا برخی از کودکان در حومه ادلب برای اجرای سناریوی حمله شیمیایی ربوده شدند.

معلم تاکید کرد که هدف از حمله احتمالی علیه سوریه حمایت از گروه تروریستی النصره است.

وزیر خارجه سوریه امروز برای گفت‌وگو با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره تازه‌ترین تحولات سوریه و منطقه و هماهنگی در خصوص نبرد مشترک علیه تروریسم و تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشت آوارگان سوری به سرزمینشان به مسکو سفر کرد.

معلم در ادامه گفت: سوریه نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی ندارد و هرگونه تجاوز ما را از مبارزه با تروریسم منصرف نخواهد کرد.‎

لاوروف نیز اظهار داشت: سیاسی کردن نقش سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی غیر منطقی است.‎وی گفت: واشنگتن هر بار به بهانه‌های مختلف از عمل به وعده‌هایش در خصوص خروج از سوریه سر باز زد.‎

المعلم تاکید کرد که تصمیم دولت سوریه مبارزه با النصره در ادلب است و اما اولویت با آشتی‌های محلی است.‎

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =