تمام تقابل‌های جذاب چمپیونزلیگ/ از بازگشت کریستیانو به خانه تا جدال تئوریسین‌های آلمانی

لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته قرعه‌کشی شد.

عرفان حاج‌بابایی: شب گذشته، قرعه کشی فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان اروپا 2018-2019 در شهر موناکوی فرانسه برگزار شد و 32 تیم حاضر در این رقابت ها در هشت گروه چهار تیمی حریفان خود را شناختند.

گروه بندی لیگ قهرمانان اما به شکل جالبی چیده شد و طرز قرارگیری تیم ها در این رقابت ها، نوید تقابل هایی جذاب و تماشایی را به فوتبال دوستان می دهد. تقابل هایی که از اواخر تابستان آغاز خواهد شد.


گروه A: کاوه در جدال با بزرگان

کاوه رضایی بدون تردید جذاب ترین چهره گروه اول این رقابت ها برای فوتبال دوستان ایرانی است. پس از اینکه سردار آزمون موفق شد با پیراهن روستوف در لیگ قهرمانان دروازه تیم هایی مثل بایرن مونیخ و اتلتیکومادرید را باز کند، حالا کاوه هم این شانس را دارد تا در مصاف با تیم های شناخته شده و مطرحی مثل دورتموند،اتلتیکومادرید و موناکو خوش بدرخشد و برای فوتبال ایران افتخار آفرینی کند.

 

گروه B: مسی-ایکاردی؛ به وقت انتقام

پس از این که مائورو ایکاردی در عین شایستگی، جایی در فهرست نهایی تیم ملی آرژانتین برای حضور در رقابت های جام جهانی نداشت،بسیاری از رسانه های اروپایی و آرژانتینی از اختلاف بین لیونل مسی و او خبر دادند و مدعی شدند که ایکاردی صرفا بخاطر اینکه مسی از او خوشش نمی آمده و رابطه خوبی با او نداشته از فهرست آلبی سلسته برای جام جهانی خط خورده. ادعاهایی که همیشه از سوی فوق ستاره و کاپیتان تیم ملی آرژانتین تکذیب شده است.
آرژانتین در روسیه به هیچ جا نرسید اما دست روزگار خیلی زود مسی و ایکاردی را یک بار دیگر به هم رساند. اینترمیلان و بارسلونا در یک گروه قرار گرفتند تا این دو مهاجم آرژانتینی، فرصت دو رویارویی و زورآزمایی را در برابر یکدیگر داشته باشند و سنگ های خود را در زمین فوتبال باهم وا بکنند.

 

گروه C: جدال تئوریسین‌های آلمانی

پاریسن ژرمن این فصل بی شک هیچ هدفی جز فتح لیگ قهرمانان ندارد. آن ها که دیگر از قهرمانی در لیگ فرانسه سیر شده اند، برای تحقق رویایشان دست به دامن یک تئوریسین آلمانی شده اند. توماس توخل مربی خوش فکر و سازنده فوتبال آلمان پس از اینکه سال ها در کنار یورگن کلوپ در دورتموند حضور داشت و بعد هم هدایت این تیم را برعهده گرفت، حالا سرمربی یکی از پر ستاره ترین تیم های اروپاست و به چیزی جز تاریخ سازی در پاریس فکر نمی کند. با این حال گروه سخت پاریسن ژرمن شاید این تیم را از همان ابتدا با چالش رو به رو کند.

جذاب ترین تقابل این گروه اما ملاقات توماس توخل با رییس سابقش یعنی یورگن کلوپ خواهد بود. کلوپ که یکی از آماده ترین لیورپول های سال های اخیر را برای رقابت در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آماده کرده، حالا باید با دستیار سابق خود یک رقابت جذاب را برگزار کند.رقابتی که نبرد تئوریسین های فوتبال مدرن آلمان خواهد بود.

 

گروه D: نبرد گلرها

ایکر کاسیاس بعد از ترک سانتیاگوبرنابئو همچنان در سطح اول فوتبال اروپا مانده و چند سالی است که از قفس توری پورتو محافظت می کند. او که امسال هم با این تیم در لیگ قهرمانان اروپا حاضر خواهد بود، در گروهی قرار دارد که یک دروازه بان باسابقه دیگر را هم به خود می بیند.

فرناندو موسلرا دروازه بان باتجربه اهل اروگوئه تیم گالاتاسرای ترکیه پس از سپری کردن سه جام جهانی پیاپی، از شناخته شده ترین گلرهای فوتبال جهان به حساب می آید و تقابلش با کاسیاس در بازی پورتو-گالا می تواند یکی از جذابیت های گروه چهارم باشد.

 

گروه E: قدرت‌های کلاسیک اروپا به هم رسیدند

بایرن مونیخ از دیرباز همیشه یکی از اصلی ترین مدعیان فتح لیگ قهرمانان بوده و قدرت باواریایی بر کسی پوشیده نیست.آژاکس اما که یکی از پرافتخارترین تیم های این رقابت ها است، چندین سالی است که دیگر آن فروغ سابق را ندارد و صرفا در حد لیگ هلند می تواند مدعی باشد. نبرد بایرن و آژاکس در لیگ قهرمانان این فصل، قطعا یادآور یکی از جدال های کلاسیک فوتبال اروپا در دهه 70 و 80 میلادی خواهد بود. جدالی که ریشه ای محکم در تاریخ فوتبال اروپا دارد.

 

گروه F: فرصت خودنمایی ناگلزمن در برابر پپ

یولیان ناگلزمن نامی شناخته شده در مربی گری است. او که فقط 31 سال دارد، توانست تیم کوچک هافنهایم را به صف مدعیان بوندس لیگا برساند و با کسب سهمیه رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، یکی از سی و دو تیم حاضر در این رقابت ها باشد.

ناگلزمن و بازیکنان شگفتی سازش حالا اما فرصتی تاریخی پیش رو دارند و باید در جدالی سخت، به مصاف یکی از آماده ترین تیم های اروپا یعنی منچسترسیتی بروند. بدون تردید تقابل دو مربی جوان دو تیم،یعنی ناگلزمن و پپ گواردیولا، اصلی ترین جذابیت این گروه خواهد بود و شاید بهترین فرصت برای این جوان دهه شصتی آلمانی باشد تا با متوقف کردن تیم بی رحم پپ شایستگی هایش را بیش از گذشته به اهالی فوتبال اثبات کند.

 

گروه G: رم-رئال به یاد توتی و زیدان

آخرین باری که رئال مادرید و آ اس رم به مصاف هم رفتند، فرانچسکو توتی هنوز بازی می کرد و زیدان به تازگی به عنوان سرمربی کهکشانی ها انتخاب شده بود. این فصل اما دیگر نه خبری از حضور توتی در زمین است و نه دیگر زیدان روی نیمکت می نشیند.

دو تیم بزرگ گروه هفت این رقابت ها، هر کدام سابقه حذف شدن به دست دیگری در مراحل حذفی را دارند و حالا باید در مرحله گروهی هم با هم رو به رو شوند. رمی که فصل قبل مقابل بارسا شگفتی سازی کرد و این تیم را کنار زد، حالا فرصت این خودنمایی را در برابر دیگر تیم بزرگ فوتبال اسپانیا هم داراست.

 

گروه H: بازگشت پسرهای فراری به خانه

آن روزی که کریستیانو رونالدو رئال را به مقصد یوونتوس ترک کرد، شاید هیچکس فکرش را هم نمی کرد گذر او یک بار دیگر به اولدترافورد بیفتد. اولدترافوردی که هواداران کریستیانو انتظار داشتند او برای سال های آخر فوتبالش به آنجا برگردد اما رونالدو چالشی جدید را برگزید و به تورین رفت. دست تقدیر اما رونالدو را یک بار دیگر به تئاتر رویاها بر می گرداند. او که در فصل 2012-2013 با پیراهن رئال مادرید به اولدترافورد آمد و در برابر دیدگان سر الکس فرگوسن دروازه تیم سابقش را گشود، حالا با پیراهن راه راه بانوی پیر هم یک بار دیگر باید پا به منچستر بگذارد تا این بار در مقابل تیم آقای خاص به میدان برود. آقای خاصی که اختلافاتش با رونالدو بر کسی پوشیده نیست و البته اگر قرار باشد که به نتایج ضعیف این روزهایش در لیگ برتر ادامه دهد، شاید اصلا به این جدال جذاب نرسد و جای خود را به یک مربی دیگر بدهد.

تنها بازگشت مهم بازی منچستر-یووه اما بازگشت کریس به خانه اولش نیست. پل پوگبا که این روزها میانه میدان منچستر را زیر سلطه خود دارد، باید طعم بازگشت به تورین را بچشد و در ورزشگاهی که سال ها در آن برای یوونتوس بازی کرد و به فوتبال اروپا شناخته شد، در مقابل تیم سابقش قد علم کند.

این دو بازگشت بزرگ احتمالا می توانند دراماتیک ترین لحظات فصل جدید لیگ قهرمانان را در خود ثبت کنند.

 

 

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =