خبرگزاری صدا و سیما نوشت: رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه وعده داد آنکارا در معاملات تجاری خود با روسیه و کشورهای دیگر از ارزی غیر از دلار استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه اردوغان در سفر به قرقیزستان در یک مجمع اقتصادی گفت: "آمریکا مثل گرگ های وحشی رفتار می کند. حرف آنها را باور نکنید."

وي با بيان اين که کشورش سرگرم مذاکره با روسیه بر سر تجارت غیر دلاری است افزود:"استفاده از دلار فقط به ما لطمه می زند. ما این کار را متوقف می کنیم و پیروز خواهیم شد."

مناسبات میان واشنگتن و آنکارا که هر دو عضو پیمان ناتو هستند ماه گذشته پس از آن دچار تنش شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دولت وی در واکنش به بازداشت یک کشیش آمریکایی در ترکیه، تعرفه های تازه ای بر واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه وضع می کند.

اردوغان همچنين گفت: ارزش لیره ترکیه ماه گذشته با شدت گرفتن جنگ تجاری با آمریکا یک چهارم تنزل یافت.

در روسیه نیز ارزش روبل در ماه اوت پس از اعلان تحریم های جدید واشنگتن علیه مسکو به پایین ترین سطح در دو سال گذشته تنزل یافت.

آمریکا اعلام کرد این تحریم ها را در واکنش به ماجراي مسمومیت یک جاسوس دوجانبه سابق روس در انگلیس با عامل گاز اعصاب که مسکو به دست داشتن در آن متهم شد، وضع کرده است.

اردوغان در سفر به قرقیزستان از این کشور شش میلیون نفری آسیای مرکزی خواست هر گونه روابط و مناسبات خود با فتح الله گولن را قطع کند.

ترکیه گولن را به طراحی کودتای نافرجام سال 2016 متهم کرده است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =