ایسنا نوشت: یک روزنامه‌ ترکیه‌ای به نقل از رئیس جمهوری این کشور نوشت، حمله به منطقه ادلب سوریه که در کنترل مخالفان قرار دارد، یک قتل‌عام خواهد بود.

به نوشته روزنامه‌ حریت چاپ ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در حال بازگشت از سفر رسمی‌اش به قرقیزستان در هواپیما در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشست آتی سران کشورهای روسیه، ترکیه و ایران در تهران نتایج مثبتی خواهد داشت.

اردوغان، گفت‌: وضعیت ادلب سوریه مهم است اما همکاری‌ میان ترکیه و روسیه نیز مهم است.

رئیس‌جمهوری ترکیه ضمن ابراز نارضایتی از نحوه اجرای توافقنامه ترکیه و آمریکا درباره شهر منبج سوریه گفت‌: نقشه راه توافق شده میان آنکار و واشنگتن درباره منبج در مسیر صحیحی قرار ندارد.

وی درباره پرونده اندرو برانسون، کشیش آمریکایی بازداشت شده در ترکیه به اتهام جاسوسی و تروریسم اظهار داشت: روند قانونی در پرونده برانسون ادامه دارد و ما نمی‌توانیم به خواسته‌های غیرقانونی آمریکا در این پرونده تن دهیم.

اردوغان با اشاره به درخواست آمریکا برای آزادی برانسون و بازگشت او به کشورش گفت: ترکیه از حاکمیت قانون پیروی می‌کند و آمریکا هرگز نمی‌تواند در این پرونده با تهدید پیشرفتی حاصل کند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که طبق برخی از اطلاعات تایید شده از سوی چندین منبع مستقل گروه‌های تروریستی هیئت تحریر الشام (النصره سابق) برای اجرای حرکت تحریک آمیز دیگری جهت اتهام دمشق به استفاده از سلاح‌ های شیمیایی علیه غیرنظامیان در استان ادلب آماده می‌شوند.

به گفته این مسؤول روس، ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا درنظر دارد ازاین اقدام تحریک آمیز به عنوان بهانه‌ای برای حمله به برخی اهداف دولت سوریه استفاده کند، در همین راستا چند روز پیش یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا با ۵۶ موشک کروز به منطقه  خلیج فارس و نیز بمب‌افکن بی۱بی را به همراه ۲۴ موشک کروز به پایگاه هوایی العدید در قطر منتقل کرده است.

به گفته برخی از منابع میدانی،ارتش سوریه نیز تجهیزات و استحکامات گسترده‌ای را به استان ادلب منتقل کرده است و درحال‌ حاضر منتظر اعلام ساعت صفر برای آغاز حمله نظامی گسترده‌ای با هدف باز پس گیری این استان از تروریست‌های النصره است.

23310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =