برنامه‌ای که پای دردِ دل فیلم‌سازان می‌نشیند

سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در حالی به روزهای پایانی‌ خود نزدیک می‌شود که ویژه برنامه‌ای به مناسبت برگزاری این رویداد سینمایی هر شب از شبکه چهار روی آنتن می‌رود، اجرای این برنامه بر عهده بهرام عظیمی، کارگردان و انیماتور است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در طول روزهای برگزاری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان که امسال نیز به مانند سال گذشته در اصفهان برگزار شد ویژه برنامه این جشنواره به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد حمیدی مقدم و اجرای بهرام عظیمی نیز روی آنتن رفت.  این برنامه که در طول ایام جشنواره هر شب به صورت زنده ساعت 23 به مدت هفتاد دقیقه از شبکه چهار و شبکه استانی اصفهان پخش می‌شود به بحث‌های مختلفی درباره سینما کودک و نوجوان و فیلم‌های این سینما پرداخت.

محمد حمیدی‌مقدم درباره ویژگی‌های این برنامه که در هفت قسمت پخش می‌شود به خبرآنلاین گفت: «این برنامه در هر یک از قسمت‌هایش با یک تم روی آنتن رفت. این برنامه طیف مخاطبان جدی‌تری را در بر می‌گیرد و به تحلیل فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان می‌پردازد. همچنین به بهانه سی و یکمین دوره از جشنواره سی سال سینمای کودک و نوجوان تحلیل و ارزیابی می‌شود.»

او ادامه داد: «بحث‌های قصه، روایت و داستان در سینمای کودک و موسیقی در این سینما از جمله تم‌هایی بود که برنامه با آن روی آنتن رفت. یک شب را نیز به تخیل و فانتزی در سینمای کودک و نوجوان اختصاص دادیم که چگونه توانسته در این دوران حرکت کند. همچنین ما یک شب انیمیشن نیز داشتیم و به تحلیل و ارزیابی پویانمایی سینما کودک و نوجوان پرداختیم. یک برنامه‌مان نیز به بحث بازیگری در سینمای کودک و نوجوان اختصاص پیدا کرد و درباره نقش بچه‌ها و نوع ارتباط کارگردان‌ها با آنها و بازی گرفتن از آنها همچنین آینده کودکان در سینما و وضعیت خودشان صحبت کردیم. یک شب را به بحث رئالیسم یا واقع‌گرایی در سینمای کودک اختصاص دادیم. در شب پایانی نیز به منتخبین جشنواره و کسانی که جوایز این دوره را می‌گیرند می‌پردازیم. همه این موارد باعث شده تا ویژه برنامه ما برنامه جامعی باشد که در کنار پوشش به روز جشنواره فیلم کودک به مطرح کردن فیلم‌سازانی که الان در این مرحله با بحران‌هایی که این نوع سینما دارد مواجه هستند نیز بپردازد.»

بهرام عظیمی و رضاداد جشنواره کودک

این کارگردان همچنین بیان کرد: «در اوائل دهه شصت مهمترین فیلم‌هایی که از سینمای ایران جایزه‌های بزرگ جهانی گرفتند همه در حوزه سینمای کودک بودند. مرحوم کیارستمی و فیلم‌هایی که جریان شروع‌کننده‌اش «دونده» بوده است در این مجموعه جای دارند. ما به بررسی این موضوع نیز پرداختیم.»

حمیدی‌مقدم در پایان نیز یادآور شد: «در کنار این موضوعات داورهای نوجوان بین‌المللی که انتخاب شدند و خبرنگارهای محلی که هر کدام با وضعیت پیچیده‌ای انتخاب شدند نیز مهمان ما هستند.»

57244

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =