ایرنا نوشت: رئیس اداره پیشگیری های امنیتی انتظامی دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس گزارش های ارائه شده میزان سود آوری 300 درصدی فراتر از نرخ مصوب بنزین سبب ایجاد فرصت سوءاستفاده برای قاچاقچیان سوخت و مشکلات فراوان در این استان شده است.

غلامرضا باغ شیرین چهارشنبه شب در حاشیه بازدید گشت مشترک تعزیرات و دادگستری از جایگاههای سوخت زاهدان  در گفتگویی اظهار داشت: در ماه های اخیر همزمان با نوسانات نرخ ارز و بالا رفتن قیمت سوخت در خارج از مرزهای سیستان و بلوچستان تعادل منحنی چرخه سوخت در این استان به هم ریخته است به طوری که با وجود نبود مشکل در عرضه شاهد تشکیل صف‌های طولانی دریافت سوخت از سوی شهروندان در برخی از شهرستان‌ها هستیم.

وی ادامه داد: تقاضای سوخت در آن سوی مرزهای سیستان و بلوچستان علت اصلی بروز طولانی شدن صف های بنزین در این استان است.
رئیس اداره پیشگیری های امنیتی انتظامی دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: هیچ مشکلی در عرضه سوخت در این استان وجود ندارد به طوری که برای رفع مشکلات مردم حتی با عرضه 12 درصد فراتر از حد معمول سوخت، با این مشکل رو به رو هستیم.وی افزود: نوسات ارزی علاوه بر دامن زدن به صف های طولانی فرصت کاذب سود آوری برای قاچاقچیان ایجاد کرده است.

باغ شیرین اظهار داشت: مدیریت و ساماندهی عرضه سوخت یکی از برنامه های اداره پیشگیری های امنیتی انتظامی دادگستری سیستان و بلوچستان در تحقق حقوق شهروندی است به طوری که در راستای مدیریت زمان، جلوگیری از اتلاف منابع، انرژی و صیانت از بیت المال فرآیند نظارت و پیشگیری همزمان مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه قانون مبارزه با قاچاق فرصت خوبی را برای نهادهای متولی فراهم کرده است، گفت: باطل کردن کارت های سوخت مهاجر، ساماندهی عرضه سوخت، مقابله با کم فروشی و پیشگیری از فساد سازمان یافته به عنوان مطالبات اصلی مردم به طور ویژه مورد توجه این نهاد قرار گرفته است.

رئیس اداره پیشگیری های امنیتی انتظامی دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: سرازیر شدن کارت های مهاجر یا چمدانی که ضرورتی در استفاده از آنها در سایر نقاط کشور نیست و با هزینه اندک به این استان وارد می شوند فرصتی را برای سودجویی قاچاقچیان سوخت فراهم کرده است.

وی توقیف 6 ماه خودروهای حامل سوخت قاچاق و بررسی دقیق صف های طولانی بنزین ایجاد شده از نظر نیاز واقعی یا کاذب بودن، ارتقای دوربین های پایش تصویری جایگاه های عرضه سوخت و بازنگری در سامانه جی پی اس ناوگان حمل و نقل عمومی و برون شهری را از جمله مهمترین اقدامات در مبارزه با قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

باغ شیرین تصریح کرد: نظارت میدانی بر چرخه سوخت با ابعاد صنفی، انتظامی و قضایی در حال انجام است بطوریکه تیمی متشکل از نمایندگان سازمان بازرسی، تعزیزات حکومتی، بازرسی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان تشکیل و در این زمینه فعالیت می کند.

به گزارش ایرنا بیش از یک ماه است که صف های طولانی بنزین در مقابل جایگاههای سوخت مردم را کلافه کرده بطوریکه برای سوختگیری باید یک تا سه ساعت وقتشان را در این صف ها تلف کنند.با وجودی که همه می دانند دلیل طولانی شدن صف های بنزین در شهرهای سیستان و بلوچستان چیست اما حل آن مسئولان را نیز کلافه کرده است.

حدود 2 هفته پیش با برنامه ریزی مسئولان و ارائه راهکارهای مقتضی برای مدت کوتاهی صفها شکسته شد اما بعد از یک وقفه کوتاه و خلوت شدن موقت جایگاه های سوخت دوباره این مشکل در خیابان ها ظاهر شده و حتی نیمه شبها نیز از طولانی بودن صف ها کاسته نمی شود.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =