خبرگزاری صدا و سیما نوشت: دونالد ترامپ و مایک پنس طی مراسمی به مناسبت سالگرد 11 سپتامبر سخنرانی کردند.

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در مراسم سالگرد حملات یازده سپتامبر گفت ما با دشمن در خاک خودش خواهیم جنگید.

وي افزود: ما به عنوان یک ملت، در کنار هم هستیم تا با دشمن در خاک خودش روبرو شویم. وی تاکيد کرد: به مدت 17 سال به خاطر این قهرمانان، و به خاطر تلاش فوق العاده ضابطین قانون در سراسر این کشور، هیچ حمله چشمگیر دیگری به خاک آمریکا صورت نگرفته است.

همچنین ترامپ نیر گفت: همگی با هم تلاش کنیم که آمریکا را ایمن نگه داریم.

رئیس جمهوری آمریکا بدون اشاره به نقش سازمان سیا در خلق این حادثه با هدف تأمین بهانه لازم برای تهاجم و اشغال عراق و افغانستان و بسط سلطه واشنگتن در برخی از نقاط جهان در این خصوص گفت: در این جا برای یادبود قربانیان پرواز(۹۳) در ۱۷ سال گذشته جمع شده ایم. از نمایندگان کنگره حاضر در این مراسم تشکر می کنم. همه باید تلاش کنیم تا آمریکا را ایمن نگه داریم.

وی بی آنکه به ملیت هواپیماربایان حمله به برج های دوقلو در این کشور در سال ۲۰۰۱ میلادی نیز اشاره ای کند، ادعا کرد: آمریکا هرگز تسلیم زورگوئی نمی شود. سرنوشت ما در دستان خود ما قرار گرفته است. آینده آمریکا به جای اینکه توسط دشمنانمان نوشته شوند، توسط قهرمانانمان نوشته می شود.

سخنرانی ترامپ و معاونش در سالگرد ۱۱سپتامبر

ترامپ با آنچه وی آن را «تروریسم خشن اسلامی» به عنوان مسبب این حادثه نام نهاد، ادعا کرد که واشنگتن به مبارزه با تروریسم ادامه می دهد!

همچنین در این مراسم، راین زینکی وزیر کشور آمریکا نیز در سخنانی گفت: ۱۷ سال پس از این رویداد در این جا جمع شده ایم تا یاد پرواز ۹۳ را گرامی بداریم. این رویداد را به یاد مبارزه برای آزادی می اندازد. نباید یاد خدمه و مسافران پرواز مذکور را فراموش کنیم.

2349311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =