مردم افغان که از کشته شدن 4 بی‌گناه توسط خودروی سفارت آمریکا شدیداً خشمگین شده بودند، با مشاهده صحنه تصادف به دو خودروی این سفارت حمله کردند و خودروها را به آتش کشیدند.

به گزارش شبکه ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه و پس از تصادف شدید دو خودروی شاسی بلند سفارت آمریکا در کابل با یک خودروی شخصی افغان که به کشته‌شدن چهار سرنشین بی‌گناه این خودرو منجر شد، ساکنان محلی افغان با حمله به سفارت آمریکا، خشم بی‌سابقه‌ای را از خود نشان دادند که منجر به مبهوت ماندن نیروهای آمریکایی شد.


براساس این گزارش، پلیس کابل روز جمعه تنها توانست با شلیک گلوله مانع از ادامه خشم شهروندانی شود که به کشته‌شدن 4 بی‌گناه به دست کارمندان سفارت آمریکا اعتراض داشتند.

.
این خبرگزاری در ادامه یادآور شد: معترضان افغان در حالی که شعار "مرگ بر آمریکا" سر می‌دادند، به دو خودروی شاسی بلند سفارت آمریکا در صحنه تصادف با سنگ حمله بردند و دو اتومبیل را به همراه یک خودروی پلیس به آتش کشیدند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، با بالا گرفتن اعتراضات، نیروهای واکنش سریع ناتو برای سرکوب معترضان به محل حادثه که در نزدیکی سفارت آمریکا قرار داشت، هجوم آوردند.


این گزارش به نقل از یکی از ساکنان محلی آورده است: در این حادثه که در منطقه مسعود که منطقه‌ای دیپلماتیک به حساب می‌آید روی داد، خودروی ساکنان محلی در حال گذر بود که به شدت از سوی یکی از این دو خودروی سفارت آمریکا مورد اصابت قرار گرفت و چهار سرنشین آن جان سپردند.


این خبرگزاری در ادامه افزود: تلفات غیرنظامیان از سوی نیروهای خارجی در افغانستان، یکی از موضوعات حساس میان دولت حامد کرزی در این کشور و حامیان خارجی‌اش بوده است که تاکنون باعث برگزاری چندین تظاهرات اعتراض‌آمیز در سطح این کشور شده است.


پیش از این و در تصادف مرگباری که در سال 2006 و هنگام عبور کاروان نظامیان خارجی در کابل روی داد، تظاهرات و درگیری‌های گسترده‌ای رخ داد که به کشته شدن دست کم 14 نفر و مجروح شدن ده‌ها نفر منجر شده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 80435

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =