کیهان نوشت:

اظهارات اخیر آیت الله جنتی درباره کمک مالی آمریکا به سران فتنه به واسطه رژیم سعودی بار دیگر پرونده این ارتباط کثیف را گشود.

خبر کمک مالی یک میلیاردی به سران فتنه به واسطه سعودی ها در حالی منتشر می شود که رژیم سعودی طی ماههای اخیر ضمن تشدید مراودات با آمریکا و رژیم صهیونیستی، مواضع ضد ایرانی را نیز شدت بخشیده است.

رژیم سعودی اخیرا در ریاض میزبان رئیس سازمان جاسوسی موساد بود. ملک عبدالله دو سال پیش به بهانه سفر به نیویورک هم با شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی ملاقات کرد. او پس از زدن جام شراب به جام بوش در آن سال، ملاقات و قرار و مدارهایی با باراک اوباما داشت. ملک عبدالله در جریان حمله سبعانه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و نوار غزه در جنگ های 33 و 22روزه هم حمایت های بی سابقه ای را نسبت به جنایتکاران صهیونیست انجام داد.

آنچه در این میان بیش از هر چیز خودنمایی می کند سفر اواخر اردیبهشت سال گذشته (یک ماه قبل از انتخابات) یکی از سران فتنه به عربستان و ملاقات وی با ملک عبدالله به بهانه شرکت در نشست مجمع شورای تعامل و تفاهم جهانی است. این نشست به مدت 3 روز برگزار شد و چهره سیاسی مذکور را شماری از اصلاح طلبان و از جمله برخی اعضای بنیاد باران همراهی می کردند.

روزنامه فرانسوی فیگارو ماه گذشته اظهارات شاه عربستان را منتشر کرد که گفته بود ایران به همراه اسرائیل شایستگی موجودیت ندارد. فیگارو در گزارش خود همچنین می نویسد «ملک عبدالله در دیدار با وزیر دفاع فرانسه بسیار از ایران خشمگین و نگران بود.»

البته سخنان گزاف ملک عبدالله چند روز بعد از قول یک مقام سعودی فاقد نام! و نه به صورت رسمی و مشخص تکذیب شد اما آنچه قابل تکذیب نیست حمایت همزمان رژیم سعودی، از جنایتکاران صهیونیست و تروریست های سلفی و وهابی و نظایر آنها (نظیر گروهک ریگی) و نقش آفرینی منفی علیه امنیت کشورهایی چون عراق و لبنان و فلسطین است همچنین که ملاقات سال گذشته یکی از سران فتنه با شاه عربستان قابل کتمان نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 80579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =