به گزارش ایرنا:

رییس فرهنگستان علوم پزشکی، آموزش پدران و مادران قبل از تولد فرزند از جمله در زمینه تغذیه را ضروری خواند.

دکتر " سید علیرضا مرندی" با ابراز تاسف از ضعیف بودن آموزش های قبل از تولد فرزندان در سطح کشور افزود: یکی از مسایلی که می تواند به پدران و مادران آموزش داده شود ویژگیها و مزایای شیر مادر در رشد و سلامت فرزندان است که می تواند هنگام مواجه شدن با مشکلات یاری گر آنها باشد.

رییس انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر افزود:‌ پدران در صورت دیدن چنین آموزش هایی پس از تولد فرزند می توانند کمک و حمایت بیشتری به همسران خود داشته باشند و آمادگی روحی برای رویارویی با مسایل احتمالی را خواهند داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ساعت اول پس از تولد نوزاد به عنوان فرصت طلایی برای مانوس شدن نوزادان با شیر مادر یاد کرد و گفت: در حالی که در کشورهای صنعتی، نوزاد را به محض تولد در تماس پوستی با بدن مادر قرار می‌دهند به دلیل غالب شدن عمل سزارین برای زایمان در کشورمان، این موضوع خسارت زیادی به شیر مادر و روابط عاطفی وی با کودک می‌زند.

مرندی خاطرنشان کرد: نوزاد در ساعت اول زندگی در هوشیارترین لحظات حیات خود بسر می‌برد از این رو ارتباط مادر و فرزند در این زمان، در موفقیت شیردهی موثر است.

رییس انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر با اشاره به تصویب قانون حمایت از مادران شیرده در اواسط دهه هفتاد در کشور،‌ نظارت بیشتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بر نحوه اجرای این قانون از جمله پیش بینی مهدکودک برای واحدهایی که بیش از 50 نفر پرسنل داشته باشند، خواستار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 80589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =