مردی که سال‌هاست با کتاب‌های‌مصور زندگی می‌کند تصمیم گرفته نسخه کمیاب شماره یک کتاب ‌مصور بتمن را که 70 سال پیش منتشر شده به حراج بگذارد.

به گزارش خبرآنلاین، مایک ویت اهل فربنکس در آلاسکا این کتاب‌ مصور را که در دسامبر سال 1940 منتشر شده از طریق گالری حراج هریتیج در دالاس برای فروش عرضه کرده است. گفته می‌شود این اثر به قیمتی بالاتر از 40 هزار دلار فروخته شود.

تاکنون قیمت‌های پیشنهادی آنلاین برای این کتاب کمیاب به 35 هزار دلار رسیده است. این کتاب‌ مصور یکی از 300 نسخه شماره یک بتمن است. حراج این کتاب روز پنجشنبه به صورت آنلاین برگزار می‌شود و خاتمه می‌یابد.

دومین و چهارمین جلد کتاب ‌مصور بتمن نیز در این حراجی عرضه می شوند. این دو اثر احتمالا روی هم رفته 5 هزار دلار فروخته شوند.

ویت، کارمند بازنشسته سازمان آب و فاضلاب گفت جمع‌آوری کتاب‌های‌مصور بتمن یک سرمایه‌گذاری بود و حالا زمان مناسب برای فروش آنها است، «به این نتیجه رسیدم که دیگر وقتش است فرد دیگری صاحب آنها باشد.»

ماجرای خرید بتمن شماره یک
شماره یک کتاب‌ مصور بتمن توسط تاجری محلی به نام ران جاگر کشف شد. او در دهه 1970 در جریان جمعه‌بازاری محلی گنجه‌ای می‌خرد و چند سالی آن را رها می‌کند. پس از مدتی او متوجه می‌شود که یکی از کشوها درست جا نیفتاده است.

سه کتاب‌ مصور و چند شماره از روزنامه فربنکس دیلی نیوز-مایر بین یکی از کشوها و یک تخته سه‌لا پنهان شده بودند. این سه کتاب‌ مصور عبارت بودند از شماره یک بتمن، شماره 17 سوپرمن و نسخه‌ای قدیمی از کتاب ‌مصور وسترن ردرایدر(سوار سرخ‌پوش).

ویت که در همان دهه 1970 به عنوان مجموعه‌دار کتاب‌های‌مصور شهرت داشت در سال 1974 این کتاب‌های‌مصور را به قیمت 300 دلار از جاگر خریداری کرد.

بری سندووال مدیر بخش کتاب‌های‌مصور حراجی هریتیج گفت این حراجی تاکنون چند جلد از شماره یک بتمن را به فروش رسانده، اما نسخه ویت با همه فرق می‌کند، هوای خنک و بدون رطوبت فربنکس موجب شده این کتاب در شرایط ظاهری بسیار مناسبی باشد، «اگر شماره یک بتمن را فردی اهل تگزاس یا لوئیزیانا آورده بود مطمئن باشید صفحات کتاب پودر شده بودند.»

این درحالی است که کتاب‌های ‌مصور قدیمی روی کاغذ نامرغوب چاپ می‌شدند، اما با وجود گذر 70 سال صفحات کتاب‌ ویت کاملا سفید و سالم هستند.

کیفیت کتاب‌های‌مصور در حراجی‌ها از یک تا 10 نمره‌بندی می‌شود، کتاب ویت نمره 5.5 گرفته است. این نمره برای کتابی که 70 سال پیش چاپ شده بسیار خوب است.

سندووال در این زمینه گفت:«من خوب می‌دانم کتاب‌های آن دوران چه شرایطی دارند. اغلب کتاب‌های‌مصور 70 ساله وضعیت خوبی ندارند.»

بتمن شماره یک اولین حضور بتمن در دنیای کتاب‌های‌مصور نبود، این شخصیت پیشتر در سال 1939 در شماره 27 کتاب ‌مصور کاراگاه ظاهر شده بود. در همین شماره دو دشمن همیشگی بتمن یعنی جوکر و زن‌گربه‌ای هم حضور داشتند.

آسوشیتدپرس / یک اوت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 80670

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =