مهر به نقل از رویترز نوشت: پس از این که آمریکا گفت قبل از اجرای تحریم‌های ایران، تضمین خواهد کرد که عرضه در بازارها به خوبی انجام شود، امروز قیمت نفت افت کرد.

روز چهارشنبه، پس از این که آمریکا گفت قبل از اجرای تحریم‌های ایران، تضمین خواهد کرد که عرضه بازارها به خوبی انجام شود و رییس‌جمهور ایالات متحده هم دوباره از قیمت‌های بالا انتقاد کرد، قیمت نفت افت کرد و برنت از رکورد ۴ ساله خود که دیروز ثبت کرده بود، دور شد.

نفت

تا ساعت ۷:۰۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، با ۴۳ سنت یا ۰.۵ درصد افت، به ۸۱.۴۴ دلار رسید. این شاخص نفتی در معاملات دیشب حدود ۱ درصد جهش کرده بود. در ابتدای معاملات سه‌شنبه قیمت نفت برنت تا رکورد ۸۲.۵۵ دلار هم بالا رفته بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۴۰ سنت یا ۰.۶ درصد افت کرد و به ۷۱.۸۸ دلار رسید. این شاخص نفتی در معاملات دیشب ۰.۳ درصد رشد کرد و در بالاترین سطح خود از اواسط جولای تا کنون بسته شد؛ اما برنت به سوی ثبت پنجمین افزایش قیمت ربع سالانه خود به طور متوالی، پیش می‌رود. این بلندترین توالی ربع سالانه آن از اوایل ۲۰۰۷ تا کنون است. در آن سال پس از ۶ ربع سال متوالی افزایش قیمت، قیمت نفت برنت به رکورد هر بشکه ۱۴۷.۵ دلار رسید.

برایان هوک، نماینده ویژه واشنگتن در امور ایران، در کنفرانس خبری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: ما قبل از این که تحریم‌های جدید خود را اجرایی کنیم، اطمینان حاصل خواهیم کرد که بازارهای جهانی نفت از لحاظ عرضه، به خوبی تامین شده باشند.

ترامپ هم در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد انتقادات خود را از اوپک تکرار کرد و گفت: این سازمان باید تولید خود را افزایش دهد و از بالا بردن قیمت‌ها دست بردارد.

او ایران را هم به ایجاد هرج‌ و مرج متهم کرد و وعده داد پس از اعمال تحریم‌های جدید بر بخش نفتی این کشور، تحریم‌های بیشتری علیه آن وضع خواهد کرد.

گروه اوپک پلاس، که شامل روسیه، قزاقستان و عمان است، آخر این هفته برای بررسی احتمال افزایش تولید خود دیدار می‌کنند، اما آنها قبلاً اعلام کرده‌اند که عجله‌ای برای این کار ندارند.

اما موسسه سوخت آمریکا در گزارشی (صرفا برای پایین آوردن قیمت‌ها) اعلام کرد که برخلاف آن‌چه پیش‌بینی می‌شد، ذخایر نفت خام تجاری آمریکا این هفته ۲.۹ میلیون بشکه رشد داشته است. این درحالی است که اقتصاددانان جهان پیش‌بینی کرده بودند میزان این ذخایر، این هفته ۱.۳ میلیون بشکه افت کند.

۲۲۳۲۲۴

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =