شماری از نمایندگان مجلس عراق درباره ادامه دخالت‌های آمریکا در امور کشورشان با هدف به قدرت رساندن جناح لائیک هشدار دادند و این گونه اقدامات واشنگتن را محکوم کردند.

به گزارش فارس، شماری از نمایندگان مجلس عراق درباره تداوم مداخله‌های آمریکا در امور داخلی عراق در تشکیل دولت این کشور هشدار دادند.
نمایندگان مجلس عراق همچنین گروه‌های خواهان بین‌المللی کردن بحران تشکیل کابینه این کشور را مسئول بن‌بست سیاسی کنونی و فراهم شدن زمینه ادامه دخالت‌های آمریکا در امور عراق دانستند.

"مها الدوری " عضو فراکسیون "اتحاد ملی " در پارلمان عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری "العالم " گفت: برنامه‌های آمریکا و رژیم صهونیستی از یکدیگر جدا نیست و حتی صهونیست‌ها برای دولت آمریکا برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با انتقاد از ادامه دخالت‌های آمریکا در امور عراق و تلاش این کشور برای به قدرت رسیدن جناح لائیک و تشکیل کابینه این جناح افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تقسیم عراق و کاشتن نهال فتنه در میان جناح‌های مختلف سیاسی هستند.

"محمد ناجی " از مسئولان فراکسیون اتحاد ملی عراق هم به خبرنگار العالم گفت: آمریکا به دنبال تشکیل کابینه‌ای در عراق با معیارهایی آمریکایی است.

ناجی افزود: آمریکا در صدد است از این طریق زمینه دخالت در بالاترین سطوح در امور داخلی عراق را برای خود فراهم کند.
وی همچنین تصریح کرد: با در نظر گرفتن این مسئله می‌توان به هدف علت سفرهای متعدد مسئولان آمریکایی به عراق بویژه در دوره اخیر پی‌برد.
ناجی با محکوم کردن دخالت‌های آمریکا در امور عراق گفت که آمریکا آشکارا از جناح لائیک در عرصه سیاسی عراق جانبداری می‌کند.

"محمد خلیل " نماینده ائتلاف کردستان عراق نیز در گفت‌وگو با العالم اعلام کرد: اگر دخالت‌های بین‌المللی و شیطنت‌های برخی گروه‌های داخلی برای بین‌المللی کردن بحران سیاسی صورت نمی‌گرفت، بحران تشکیل کابینه تاکنون حل شده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 80773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =