ایسنا نوشت: سیامند رحمان ورزشکار اشنویه‌ای و قویترین وزنه‌بردار معلول جهان برای حضور در کمیته ۵ نفره ورزشکاران آسیا به عنوان یکی از ۷ نامزد ثبت‌نام کرده است.

در فهرست ۷ نامزد کمیته ورزشکاران کمیته آسیایی پارالمپیک که تاکنون ثبت نام کرده‌اند نام سیامند رحمان قهرمان وزنه برداری جهان که عنوان قوی ترین ورزشکار پارالمپیک را یدک می‌کشد نیز به چشم می خورد.

سیامند رحمان

رقابت برای عضویت در کمیته ۵ نفره ورزشکاران آسیا، هنگام برگزاری پاراآسیایی ۲۰۱۷ برگزار می‌شود و در آن مقطع زمانی ورزشکاران می توانند آرای لازم را کسب کنند.

جونیچی کاوایی، شناگر ژاپنی که در ۵ دوره بازی‌های پارالمپیک حضور داشته و صاحب مدال شده است، از نامزدهای شاخص این رقابت خواهد بود. علیم مدال‌آور سنگاپوری در تیروکمان و محمد محمد دونده سوریه‌ای از دیگر نامزدهای این عنوان هستند. جئونگ مین لی از کره جنوبی، مسعود موهایل از امارات متحده عربی و ین جان وان از چین از دیگر نامزدها هستند.

هو گیونگ یو، تیرانداز کره‌ای اکنون ریاست این کمیته را برعهده دارد.

۵ عضو منتخب این کمیته، رئیس را انتخاب می‌کنند که عضو هیئت اجرایی کمیته آسیایی خواهد بود. البته، این کمیته می‌تواند دو عضو دیگر را منصوب کند که هدف از آن، مطمئن شدن از حضور نمایندگان مختلف جنبش پارالمپیک در قاره آسیا در این کمیته است.

تمام ورزشکارانی که در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی حضور دارند، می‌توانند در انتخابات کمیته ورزشکاران حضور داشته و از بین این هفت نفر، ۵ عضو را انتخاب کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =