خراسان نوشت: طرح پیش فروش ایران خودرو از هفته گذشته آغاز شده است.طرحی که در آن تلاش شده است حتی الامکان بدون حضور دلالان انجام شود و خودروها به دست مصرف کنندگان نهایی و واقعی برسد.

در این زمینه ایران خودرو تمهیداتی را از قبیل ممانعت از حضور خریداران محصولات سایپا در پیش فروش اخیر این شرکت و نیز هر کد ملی یک خودرو و ... به اجرا گذاشت. همچنین برای تسهیل در روند ثبت نام و جلوگیری از هجوم به سایت فروش، این شرکت تصمیم گرفت روزهای ثبت نام را برای کدهای ملی با ارقام سمت راست متفاوت، مجزا کند.

با این حال، از ظواهر امر پیداست که این اقدامات، نتوانسته دلالان را از خرید خودروهای این شرکت در پیش فروش اخیر که تفاوت قیمت آن ها با بازار، گاهی به بالای 10 میلیون تومان می رسد منصرف کند به طوری که هم اینک بازار سیاه بر سر فروش کد ملی برای ثبت نام در طرح پیش فروش ایران خودرو  در فضای مجازی به راه افتاده است.

به عنوان مثال در یکی از آدرس های فضای مجازی، دیروز کد 7 شماره ملی با قیمتی در حدود 2.5 میلیون تومان آگهی شده بود. برای برخی کدهای دیگر نیز به همین منوال، ارقامی در حدود یک تا دو میلیون تومان درج شده بود. در این میان معلوم نیست گردانندگان این سایت ها، تا چه حد به شکل دهی بازار مکاره و دلالی ولو برای آگهی هایی که پرواضح است بر خلاف آیین نامه شرکت ها و به ضرر اقتصاد سالم است، اعتقاد دارند. ضمن این که معلوم نیست خریداران کدهای ملی در این فرایند تا چه حد از تبعات حقوقی آن اطلاع دارند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    2 0
    این همه پول تو این کشور از کجا میاد؟ چقدر تو این کشور پولدار داشتیم و خبر نداشتیم
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    1 0
    به نظرررم واقعا سایتشون مزخرف بود و واسه شرکت بزرگی مثل ایرانخودرو طراحان سایتشون و عوامل فروش این شرکت بی کفایت بودن چون من دقیقا از قبل لینک خرید ماشین مدنظرم رو داشتم و سریع انتخاب کردم و تا مرحله تکمیل موجودی رفتم دقیقا دو دقیقه طول کشیده بود ولی موقع ورود به درگاه بانک به من گفت خودرو تمام شده