۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۹

فتح‌الله‌زاده سعی می‌کند اختلاف نظرهایی که بین پیشکسوتان استقلال وجود دارد را از بین ببرد.

«هر وقت در استقلال هیچ اختلاف و دعوایی وجود نداشت آن وقت من تعجب می‌کنم.» این حرف رضا رجبی است، پیشکسوت باشگاه استقلال که همیشه شاهد درگیری‌های زیاد بین مدیران و پیشکسوتان این تیم بوده. او که خودش هم برخی اوقات بین دعواها حضور داشته، مدعی است از این مسائل ناراحت است.

البته رجبی وجود چنین مشکلاتی را در باشگاه استقلال طبیعی می‌داند و می‌گوید: «طبیعی است که در یک تیم ریشه‌دار، اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما خب باید اعتراف کرد که استقلال شرایط بسیار وخیمی دارد. شاید هیچ باشگاهی در ورزش ایران نباشد که این همه حاشیه داشته باشد. استقلال همیشه درگیر مسائلی اینچنینی است. ما در استقلال مشکلات زیادی داریم که فکر می‌کنم یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها، همین اختلاف نظرها و درگیری‌هاست.»

اختلاف نظرها در باشگاه استقلال همیشه بیشتر از باشگاه پرسپولیس و سایر باشگاه‌های ایران بوده. این‌که چرا چنین مسائلی در استقلال بیشتر دیده می‌شود، موضوعی است که دلیل آن هنوز به طور واضح مشخص نشده. اما صمد مرفاوی، سرمربی سابق استقلال که در حال حاضر سرمربی‌گری مس کرمان را برعهده دارد در مورد این مسئله می‌گوید: «این‌که دقیقا چه عاملی باعث شده استقلال نسبت به سایر باشگاه‌ها حاشیه‌های بیشتری داشته باشد را نمی‌دانم. فقط می‌توانم این را بگویم که هر باشگاهی شرایط خاص خودش را دارد و کسی نمی‌تواند بگوید فلان باشگاه دقیقا به چه دلیلی کم یا زیاد حاشیه دارد.»

مرفاوی البته دوست ندارد بیشتر از این در مورد مسائل باشگاه استقلال صحبت کند چراکه او اخیرا از استقلال جدا شده و فعلا سعی می‌کند از اتفاقات مربوط به این باشگاه دوری کند. اتفاقا خود مرفاوی یکی از افرادی است که در درگیری‌های باشگاه استقلال حضور داشته. او گرچه تا همین یکی دو سال گذشته توانسته بود خودش را کنترل کرده و وارد دعواهای مسئولان و پیشکسوتان استقلال نشود، اما پس از آن‌که امیر قلعه‌نویی به طور غیر مستقیم مرفاوی را خطاب قرار داد، مرفاوی هم به صورت غیر مستقیم به قلعه‌نویی حمله کرد تا دو دستگی در باشگاه استقلال، در زمان مربی‌گری مرفاوی به اوج برسد.

حالا و در شرایطی که ماه‌ها از آن اتفاقات گذشته، علی فتح‌الله‌زاده که خودش کم مخالف ندارد، به عنوان سرپرست باشگاه استقلال می‌خواهد اختلاف‌ها را در باشگاه استقلال به حداقل برساند. او سعی می‌کند بین استقلالی‌هایی که با یکدیگر درگیر شده‌اند صلح برقرار کند. اولین تلاش فتح‌الله‌زاده زمانی بود که پرویز و غلامحسین مظلومی، دو برادری که هر دو از پیشکسوتان باشگاه استقلال به حساب می‌آیند و در حال حاضر یکی از آن دو سرمربی‌گری تیم بزرگسالان استقلال را نیز برعهده دارد، با یکدیگر به مشکل خوردند. زمانی که پرویز و غلامحسین در روزنامه‌ها علیه یکدیگر مصاحبه می‌کردند، علی فتح‌الله‌زاده با این‌که ارتباط مستقیمی با مباحث این دو برادر داشت، خودش را وارد ماجرا نکرد و گفت که وارد دعواهای خانوادگی نمی‌شود. همین واکنش فتح‌الله‌زاده بود که باعث شد پرویز و غلامحسین پس از چند روز، دست از انتقاد بردارند و به ماجرا خاتمه دهند.

اما حالا فتح‌الله‌زاده برای دومین بار می‌خواهد با زیرکی پادرمیانی کرده تا برخی از اختلاف‌های پیشکسوتان استقلال را از بین ببرد. چند روز قبل ناصر حجازی اسطوره باشگاه استقلال طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود پرویز مظلومی باید دندان پوسیده‌های این تیم را کنار می‌گذاشت. فتح‌الله‌زاده که چند روزی سکوت کرده بود حالا در پاسخ به حرف‌های ناصر حجازی و تنها با این هدف که اختلاف‌ها را در باشگاه خود به حداقل برساند می‌گوید: «ما در استقلال دندان پوسیده نداریم و همه دندان ها طلایی است. البته من این را می‌دانم که همه این حرف ها مربوط به ناصر حجازی نیست و بعضی دوستان ایشان را اذیت می کنند. حجازی به شماری از بازیکنان اعتقاد نداشت و البته عده‌ای هم بودند که سال گذشته کم کاری می‌کردند اما اکنون در تیم استقلال همه می‌خواهند به تیم کمک کنند.»

گرچه علی فتح‌الله‌زاده تلاش زیادی می‌کند تا جو باشگاه استقلال را آرام کند و پیشکسوتان این تیم را به اتحاد برساند، اما تجربه نشان داده چنین چیزی عملی نیست. استقلالی‌ها معمولا به چند دسته تقسیم می‌شوند که در مواقع حساس، در جبهه‌های مختلف مستقر می‌شوند و علیه یکدیگر صحبت می‌کنند. چنین اتفاقی معمولا در روزهای بحرانی باشگاه استقلال به وضوح دیده می‌شود. حتی بازیکنان این تیم هم در برخی شرایط به صف‌های مختلف می‌پیوندند تا مخالفت خود را با مسئولان باشگاه نشان می‌دهند.

یکی از مسائلی که همیشه در باشگاه استقلال دیده شده، رابطه خوب یک سری از پیشکسوتان با یک مدیر است که نتیجه آن، رابطه تیره همان مربیان با دیگر مدیران است. چیزی که در طول سال‌های گذشته به وضوح دیده شده، مخالفت برخی پیشکسوتان با یک مدیر، و رابطه خوب همان افراد با مدیرعامل بعدی است. عبدالعلی چنگیز، یکی از پیشکسوتان باشگاه استقلال در مورد این موضوع می‌گوید: «برایتان مثال می‌زنم تا خوب متوجه بشوید. مثلا من با علی فتح‌الله‌زاده رابطه خوبی دارم. می‌دانم اگر او مدیرعامل بشود، من حتما سرمربی یا مربی استقلال می‌شوم. این را هم می‌دانم که تا زمانی که واعظی آشتیانی مدیرعامل باشد، من هیچ جایی در باشگاه ندارم. بنابراین به مخالفت با کارهای او می‌پردازم. البته من شخص خاصی را مد نظر ندارم و این حرفی که زدم تنها یک مثال بود. اما متاسفانه این مسائل در باشگاه استقلال طبیعی است. همین اتفاقات می‌افتد که باعث می‌شود دو دستگی‌هایی در باشگاه دیده شود. ضرر آن هم برای باشگاه است.»

او ادامه می‌دهد: «برای من اتفاق بدی نمی‌افتد. من در خانه‌ام نشسته‌ام و علیه تیم صحبت می‌کنم. به فکر این هستم که فلان مدیر برکنار شود تا راه برای حضور من در باشگاه استقلال باز شود. هر ضرری داشته باشد، برای باشگاه استقلال است. فکر می‌کنم این به دلیل بی‌نظمی‌های مدیریتی باشگاه استقلال است. اول این‌که استقلال آن‌قدر مدیرعامل عوض می‌کند که خیلی‌ها فکر می‌کنند بهترین راه برای رسیدن به مجموعه باشگاه، انتقاد است. در درجه بعدی مشکل اینجاست که معمولا در استقلال مدیرعامل حرف اول و آخر را می‌زند و هیچ کسی حق ندارد روی حرف او چیزی بگوید. این باعث می‌شود باشگاه یک تنه اداره شود که انفرادی بودن سیستم مدیریت، خودش یک آفت بزرگ برای باشگاه‌های بزرگ است.»

البته با وجود این مسائل، استقلال در این فصل به احتمال فراوان روزهای آرام‌تری را خواهد داشت چراکه از طرفی واعظی آشتیانی مدیرعامل سابق این باشگاه از این تیم جدا شده که این خودش یک نکته بسیار مهم است و در درجه بعدی، ظاهرا امیر قلعه‌نویی رابطه خوبی با علی فتح‌الله‌زاده دارد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 80889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۱
    0 0
    یه سوال! میشه شما دست از سراستقلال بردارید...