تسنیم نوشت: وزارت خارجه لبنان نمایندگان دیپلماتیک ۷۳ کشور را به مناطقی برد که بنیامین نتانیاهو در سخنان خود در سازمان ملل متحد مدعی شده بود، ‌انبار موشک‌های دقیق حزب الله است.

به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، جبران باسیل وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان به همراه هیئت دیپلماتیک از سفرای کشورهای عربی و خارجی که در لبنان حضور دارند و اصحاب رسانه ، در ضاحیه جنوب لبنان و نزدیکی فرودگاه بین المللی بیروت گشت زنی کرد تا دروغ بودن ادعاهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را اثبات کند.

نتانیاهو در اظهارات خود تصاویر هوایی را نشان داده و مدعی شده بود که این تصاویر مربوط به انبارهای موشک‌های دقیقی است که حزب‌الله لبنان در اختیار دارد و آنها را در نزدیکی فرودگاه مستقر کرده است.

باسیل گشت‌زنی‌های خود را به همراه دیپلمات‌های 73 کشور از باشگاه گلف در مسیر فرودگاه آغاز کرد و در برابر نمایندگان دیپلماتیک کشورهای مختلف تاکید کرد که ادعاهای نتانیاهو و تصاویری که وی نشان داده، مربوط به یک باشگاه سرپوشیده متعلق به باشگاه ورزشی السد است که در آنجا ورزش‌هایی نظیر والیبال و مینی‌فوتبال انجام می‌شود.

تور دیپلماتیک 73 کشور در لبنان

هیئت مذکور بعد از آن به سمت باشگاه ورزشی العهد می‌رود. رئیس باشگاه در آنجا به استقبال هیئت دیپلماتیک می‌آید و در سخنانی می‌گوید که تخصص اصلی ما آماده سازی نسل ورزشکار و تشویق آنها به ورزش است، اما دشمن اصرار دارد که جامعه ما را هدف قرار دهد و به ورزش ما آسیب برساند.

تور دیپلماتیک 73 کشور در لبنان

در ادامه باسیل به دیپلمات‌های حاضر در این گشت‌زنی می‌گوید: می توانید از تمامی مناطقی که در این ورزشگاه وجود دارد، بازدید کنید. خود باسیل نیز به همراه دیپلمات‌ها از ورزشگاه و رخت‌کن‌ها و استخر مجموعه بازدید کرد.

سومین منطقه‌ای که باسیل در این گشت‌زنی آن را به هیئت دیپلماتیک نشان داد،‌ یک کارگاه قدیمی و قفل شده در مجاورت باشگاه العهد بود. وی در آنجا گفت: ما از 3 موقعیت بازدید کردیم و این مناطق به روی دیپلمات‌ها و اصحاب رسانه باز است. ما و رسانه‌های داخلی و جهانی شاهدی برای دروغ بودن ادعاهای دشمن اسرائیلی هستیم که نتانیاهو از طریق تریبون سازمان ملل متحد در مجمع عمومی مطرح کرده است.

تور دیپلماتیک 73 کشور در لبنان

وی همچنین در سخنانی در جریان دیدار خود با سفرای کشورهای مختلف که در مقر وزارت خارجه برگزار شد، تاکید کرد که لبنان متعهد به قوانین و قطعنامه‌های بین المللی بوده و در شرایطی که موضوع مربوط به دفاع از اراضی و ملت لبنان باشد، سیاست بی طرفی را دنبال نمی‌کند.

جبران باسیل ابراز داشت که رژیم اسرائیل به سازمان ملل متحد احترام نمی‌گذارد و قطعنامه‌های آن را اجرا نمی‌کند. این رژیم به قطعنامه 1701 متعهد نمانده و تنها طی 8 ماه اخیر از زمین و هوا و دریا بالغ بر 1417 بار به تمامیت لبنان تجاوز کرده است.

تور دیپلماتیک 73 کشور در لبنان

وزیر خارجه لبنان در این سخنان تاکید کرد که رژیم اسرائیل که دیگران را متهم به تروریسم می کند، اولین دولت تروریستی است و به صورت ویژه تروریسم دولتی را ضد ملت‌ها به کار می‌گیرد و آنها را به صورت جمعی به قتل رسانده و تمامیت آنها را نادیده می‌گیرد و به قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد.

وی ابراز داشت که لبنانی‌ها نمی پذیرند که این رژیم از تریبون سازمان ملل متحد برای تجاوز به تمامیت لبنان و آماده‌سازی برای تجاوز جدید خود به این کشور از طریق ادعاهای واهی استفاده کند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    9 0
    نتا ن يابو اسباب خنده شده