باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: ترکیه تصمیم دارد حدود ۳۰ هزار تُن گندم از روسیه خریداری و هزینه آن را با «روبل» پرداخت کند.

به گزارش راشا اینسایدر، ترکیه تصمیم دارد نزدیک به ۳۰ هزار تُن گندم از روسیه خریداری کند و هزینه آن را با «روبل» پرداخت کند.

مرکز «SovEkon» پایگاه تحلیلی روسی ضمن اعلام این خبر افزود استفاده از ارز‌های ملی در مبادلات تجاری موجب می‌شود که ضرر و زیان دو کشور در نتیجه تغییر ارز به‌ شدت کاهش یابد.

 

پوتین و اردوغان درباره ادلب به توافق رسیدند

 

این اقدام دولت ترکیه پس از آن انجام می‌شود که رجب طیب اردوغان اخیراً اعلام کرد آنکارا از این پس در تبادلات تجاری با شرکای تجاری مهم خود از جمله روسیه، استفاده از ارز‌های ملی را افزایش خواهد داد. این ابتکار اردوغان مورد استقبال ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، قرار گرفت. پوتین نیز تأکید کرد استفاده از ارز‌های ملی در روابط تجاری با ترکیه بی‌ثباتی ارز را کاهش می‌دهد.

به نوشته «راشا اینسایدر» سیاست‌های تحریمی آمریکا به‌ ویژه علیه ترکیه، ایران، و روسیه موجب شده ارزش ارز‌های ملی این سه کشور کاهش یابد، بنابراین این کشور‌ها به دنبال راهکار و ابزاری جایگزین برای تبادلات مالی خود هستند تا سلطه دلار بر تجارت جهانی را کاهش دهند.

پس از نشست ۷ سپتامبر در تهران، ایران، روسیه، و ترکیه بر سر استفاده از ارز‌های ملی خود در روابط تجاری بین سه کشور موافقت کردند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =