بازار،امروز با چند رخداد روبرو بود. رخدادهایی که یکی از آنها نشان می دهد تدبیری برای بهینه کردن وضعیت تولید و عرضه لوازم خانگی دارد. و دو خبر دیگر نوید کاهش قیمت ها را می دهد.

با مجوز ستاد تنظیم بازار، تولیدکنندگان می‌توانند بر اساس ضوابط سازمان حمایت اقدام به پیش‌فروش لوازم خانگی نمایند. مرحله اول این طرح با فروش ۱۶۰ محصول با قیمت قطعی از فردا اغاز می شود.
اعضای ستاد تنظیم بازار دیروز موافقت خود با طرح پیش‌فروش لوازم خانگی را برای واحدهای توانمند و بدون مداخله دولت را تثبیت کردند.

بر این اساس اعضای کارگروه اعلام کردند که با اجرای این طرح به شرطی موافقت دارند که رفتار مبتنی بر حمایت دولت، وزارت صنعت و کارگروه تنظیم بازار مورد انتظار تولیدکنندگان نباشد.

بر  اساس این طرح فروش ۱۶۰ مدل محصول لوازم خانگی شامل یخچال، فریزر، لباسشویی، اجاق گاز، ال‌ای‌دی و لوازم خانگی کوچک از صبح فردا در دو شیوه قیمت مقطوع و خرید با قیمت غیرقطعی و با سود مشارکت، آغاز خواهد شد.

این طرح  به مدت محدودی ادامه دارد به نحوی که برای هر کالایی که سقف فروش پُر شود، سایت بسته شده و مصرف‌کنندگان می‌توانند برای مرحله بعدی، درخواست خود را ثبت نمایند. توضیح رییس صنف طلا و جواهر درباره شایعات بازار سکه

ثبات در بازار سکه

 کشتی‌آرای گفت: در شرایط حاضر بازار تعادل نسبی دارد و دادوستد‌ها براساس واقعیت است و هیجانی در بازار وجود ندارد.

‌وی ادامه داد: از همین روی از اوایل صبح و تحت تاثیر شوک ناشی از تصویب CFT ، روند کاهشی بود اما از اواسط ظهر قیمت‌ها به یکباره افزایش یافت. مثلا قیمت سکه تمام با تصویر امام تا زیر چهار میلیون رفته بود و در روند افزایش به 4 میلیون و سیصد هزار تومان رسید.

وی تصریح کرد: در شرایط حاضر بازار تعادل نسبی دارد و دادوستد‌ها براساس واقعیت است و هیجانی در بازار وجود ندارد.

عضو هیات مدیره طلاوجواهر تهران در مورد آخرین نرخ انواع سکه گفت: در حال حاضر سکه تمام با تصویر امام(ره) 4 میلیون و دویست‌وهشتاد هزار تومان، سکه تمام با طرح قدیم 4 میلیون و صدهزار تومان، نیم سکه 2 میلیون و صدهزار تومان، ربع سکه یک میلیون و صدوپنجاه هزار تومان است.

انبارها باز شد، پراید بیرون ریخت

امروز قیمت پراید ۱۳۱ از حدود ۳۱ میلیون تومان در روز گذشته به ۲۹ میلیون تومان رسید. قیمت پراید ۱۱۱ نیز از حدود ۳۵ میلیون تومان به ۳۴ میلیون تومان و قیمت پژو ۴۰۵ نیز از حدود ۵۱ میلیون تومان در روز گذشته به ۴۹ میلیون تومان رسیده است.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران ادامه داد:‌ در یک هفته اخیر قیمت خودروهای مونتاژی تولید داخل همچون ۲۰۰۸ نیز به طور میانگین بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

وی افزود: دلیل کاهش قیمت خودرو در روز جاری، افزایش عرضه از سوی فروشندگان است. پیش از این برخی افراد خودروها را خریداری و انبار کرده بودند تا با قیمت بالاتری بفروشند اما با افت اخیر نرخ ارز از کاهش بیشتر قیمت‌ها ترسیده و همه فروشنده شده‌اند.

موتمنی با بیان اینکه کاهش قیمت خودرو در روز جاری در حالی است که خریداری در بازار وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر برخی فروشندگان در بازار خودرو در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کنند اما اگر روند کاهشی نرخ ارز ادامه داشته باشد باز هم شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود.

1717

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =