ورزش3 نوشت: کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران، در گفتگو با تریبونا اکسپرسو، در مورد دلایل ناکامی‌اش در تنها فصل حضور در رئال مادرید صحبت کرد.

کارلوس کی روش که در فصل 04-2003 هدایت رئال مادرید را برعهده داشت، روزهای سختی را در سانتیاگو برنابئو سپری کرد. او که تیمی پرستاره را تحویل گرفت، در نهایت فصل را در رتبه چهارم لالیگا به پایان رساند و این به معنای پایان همکاری او با کهشانی ها بود؛ در حالی که تا چند هفته پیش از پایان فصل، تیم او از شانس کسب سه گانه برخوردار داد. او در گفتگو با تریبونا اکسپرسو، از دلیل این ناکامی گفت.


شش کهکشانی در حمله و پاوون ها در دفاع

"وقتی به من در مورد پروژه گفته شد و پیشنهاد کار شد، احساس نکردم که فریب خوردم یا به من دروغ گفته شده است. با توجه به آنچه خورخه والدانو به من گفت، دقیقا می دانستم که این شغل چه شرایطی دارد. 
او به من گفت "ما به مربی ای نیاز داشتیم که این پروژه را به پیش ببرد و تو کسی هستی که ما به دنبالش بودیم." وقتی از رئال مادرید پیشنهاد دریافت می کنید، اولین کاری که می کنید این است که آن را می پذیرید و بعد به پیشنهاد فکر می کنید. در طول سالی که در رئال مادرید بودم، آنها باشگاهی بودند که بازیکن می فروختند، نه اینکه بازیکن بخرند. هدف باشگاه کاهش بدهی ها بود؛ قولی که رئیس به اعضای داده بود. سیاست باشگاه هم اساسا این بود: شش کهکشانی که همه در خط میانی و حمله بودند و پاوون ها در خط دفاعی. اما در آن تیم، ماکله له و مورینتس هم بودند که هر دو آنها رفتند."

 

جدایی مورینتس و ماکله له

بلافاصله بعد از سوپرکاپ، با مورینتس گفتگوی کوتاهی داشتم و گفتم:" سه شنبه می بینمت" و او پاسخ داد:" سه شنبه؟ مگه نشنیدی؟ من به موناکو قرض داده شدم"
هیچ تصوری نداشتم. فکر کردم حداقل هنوز ماکله له را دارم و می توانم ایوان الگوئرا را به مرکز خط دفاعی بفرستم؛ جایی که او خوب کار کرده بود. اما کمی پس از آن، ماکله له به چلسی رفت زیرا باعث نمی شد باشگاه پیراهن های بیشتری بفروشد بنابراین بکام می توانست در خط میانی بازی کند. پست بکام، هافبک راست بود اما وقتی به رئال مادرید پیوست، آن پست توسط فیگو پر شده بود. 

مشکلات دیگری هم بود. مادرید گابریل میلیتو را خریده بود تا جانشین فرناندو هیه‌رو کند؛ کاپیتان که دو روز بعد از قهرمانی در لیگ، بازیکن آزاد اعلام شده بود.
 "ما هیه‌رو را از دست داده بودیم. من به یک مدافع میانی نیاز داشتم بنابراین میلیتو را خریدم. او بعد از پشت سر گذاشتن تست های پزشکی، قرارداد امضا کرد اما بعد از ظهر همه چیز خراب شد و قرارداد فسخ شد. من توصیه کردم که لوئیزائو را بخریم که در بنفیکا بازی می کرد یا په په که در ماریتیمو بود. ما می توانستیم په په را با 1.5 میلیون یورو بخریم. چند سال بعد رئال برای او 30 میلیون یورو پرداخت."

 

سه گناه مرگبار

وقتی در رئال بودم، سه گناه مرگ بار صورت گرفت؛ سه M: میلیتو، ماکله له و مورینتس. این سه اشتباه به قسمت از دست رفتن کار سه-چهار مربی بعد از من و میلیون ها یورو در راه بازسازی رئال مادرید شد.
این سه گناه همه چیز را تغییر داد و دلیل بد پیش رفتن اوضاع بود. البته برای دوره حضورم در رئال مادرید پشیمان نیستم. من پاسخ مثبت دادم و اگر باز هم پیش می آمد، قبول می کردم. می دانید، ایده ترکیب بازیکنان بزرگ با بازیکنان جوان در حال پیشرفت، بد بود."

 

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =